رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 262612

چرا کسی حاضر به پذیرش ریاست اف‌بیآی نیست؟

ساعت24-یافتن یک جایگزین برای ریاست اف‌بی‌آی به جای "جیمز کومی" رئیس اخراج‌شده این سازمان به یک چالش جدی برای دولت ترامپ تبدیل شده است.

526
style="text-align:justify">به گزارش رویترز؛ کابینه "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، به دنبال یافتن گزینه‌ای مناسب برای ریاست سازمان اف‌بی‌آی و جایگزینی "جیمز کومی"، رئیس اخراج شده آن است؛ اما تاکنون دو نفر از کاندیداهای انتخاب شده از قبول این پست سرباز زده‌اند.

"مریک گارلند"، قاضی و رئیس دادگاه استیناف منطقه کلمبیا، و "جان کورنین"، سناتور ایالت تگزاس، گزینه‌های پیشنهادی برای ریاست سازمان اف‌بی‌آی بودند؛ اما هر دو اعلام کردند در حال حاضر شغلی مطمئن و مناسب در اختیار دارند و حاضر نیستند با قبول ریاست اف‌بی‌آی خود را وارد مجادلات سیاسی کرده و همواره در ناامنی شغلی باشند.

برخی مشاوران دولت ترامپ که نامشان فاش نشده است اذعان کردند ریاست اف‌بی‌آی از امنیت شغلی بسیار پایینی برخوردار است و به دنبال اخراج ناگهانی جیمز کومی به دستور ترامپ، کسی حاضر نیست این ریسک را بپذیرد.

رد پیشنهاد ریاست اف‌بی‌آی از سوی گارلند و کورنین، کاخ سفید را با چالش جدی در انتخاب فرد جایگزین جیمز کومی مواجه کرده است. اخراج کومی درست زمانیکه در حال رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بود، موجب بروز نارضایتی در میان طیف گسترده‌ای از قانونگذاران آمریکایی و حتی جمهوری‌خواهان شد.

"شان اسپایسر"، سخنگوی کاخ سفید، روز گذشته گفت: ممکن است حتی پیش از سفر ترامپ به عربستان، رئیس جدید اف‌بی‌آی معرفی شود.

"ری کِلی"، رئیس پلیس سابق نیویورک با 75 سال سن، و "تری گودی"، نماینده جمهوری‌خواه و دادستان سابق فدرال، از دیگر گزینه‌های ریاست اف‌بی‌آی هستند. اما با توجه به فشارهایی که بدون شک از جانب ترامپ به آنها وارد خواهد شد، پذیرش این سمت از سوی آنها نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

رویترز امروز به نقل از یک منبع آگاه نوشت ترامپ پیش از اخراج رئیس اف بی آی کتبا از او خواسته بود پرونده ارتباط مایکل فلین مشاور امنیت ملی مستعفی کاخ سفید و روسیه را برای همیشه ببندد اما او از انجام این کار سر باز زده بود.

فلین در حالی که هنوز عمر حضورش در دولت ترامپ از یکماه فراتر نرفته بود، به دلیل افشای ارتباطش با سفیر روسیه و پنهانکاری در این رابطه مجبور به استعفا شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها