رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 263832

آمریکا به عربستان برای جنایت در یمن پاداش می دهد

ساعت 24- سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با فروش بیشتر سلاح به عربستان، به مسئولان سعودی به علت جنایات جنگی آنها در یمن پاداش می دهد.

حقوق بشر
style="text-align:justify"> سازمان دیده بان حقوق بشر افزود: ائتلاف تحت فرماندهی عربستان در اکتبر گذشته به سالن عزاداری در شهر صنعا حمله کرد که به کشته و زخمی شدن صدها نفر منجر شد.

این سازمان افزود: اندکی از این بمباران نگذشته بود که دولت اوباما فروش 400 میلیون دلار سلاح به عربستان را متوقف کرد. این امر اذعان به ویرانی یمن و کشته شدن هزاران غیرنظامی و قرار گرفتن یمن در آستانه قحطی بود.

پس از حمله به سالن عزاداری، حملات هوایی سعودیها ادامه یافت اما تصمیم تعلیق فروش سلاح پیام مهمی برای سعودیها بود. این درحالی است که ترامپ پیام دیگر و ناراحت کنندهای ارسال می کند.

تداوم فروش سلاح های آمریکایی به کشوری که بارها قوانین جنگ را نقض کرده است، مسئولان آمریکایی را مورد بازخواست حقوقی قرار می دهد. این اقدام ترامپ آمریکایی را به خطر خواهد انداخت.

غیرنظامیان یمنی درک می کنند که آمریکا از ائتلاف سعودی حمایت می کند و سلاح های آمریکایی علیه آنها بکار می رود. این امر مشکلی برای امنیت ملی آمریکا ایجاد می کند که باید دولت آمریکا توجه بیشتری به آن داشته باشد.

اگر دولت ترامپ تلاشی برای پایان دادن به جنایات جنگی عربستان و سایر اعضای ائتلاف در یمن نکند، کنگره آمریکا باید برای متوقف کردن فروش سلاح وارد عمل شود زیرا نمی توان جان غیرنظامیان یمنی را نادیده گرفت.

العالم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها