رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 268561

نیروهای ارتش سوریه به مرز عراق رسیدند

نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در ادامه پیشروی‌ها به سمت مواضع داعش، موفق شدند به نزدیکی مرز سوریه با عراق، در شمال شرق گذرگاه «التنف» برسند.

سوریه
نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن در ادامه پیشروی‌ها به سمت مواضع داعش، موفق شدند به نزدیکی مرز سوریه با عراق، در شمال شرق گذرگاه «التنف» برسند.

«التنف» در جاده بغداد دمشق در مرزهای مشترک با عراق و در فاصله نه چندان دور از مرزهای اردن واقع است. نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی مدعی هستند در پایگاهی در این منطقه در حال آموزش عناصر محلی برای مقابله با «داعش» هستند.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا در روزهای گذشته با بمباران مواضع ارتش سوریه سعی داشته از نزدیک شدن نیروهای ارتش به نزدیکی التنف جلوگیری کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک فرمانده نظامی ارتش سوریه نوشت: «اولین یگان‌های ارتش و نیروهای هم‌پیمان آنها وارد مرز عراق-سوریه در شمال شرق التنف شدند.»

همزمان منابع عراقی از پیوستن واحدهای نظامی این کشور به نیروهای ارتش سوریه در نقطه صفر مرزی دو کشور خبر داده‌اند. مطابق گزارش‌ها، این الحاق در مرز شرقی سوریه با غرب عراق و در اطراف معبر مرزی التنف-الزلف رخ داده است.

پس از رسیدن ارتش سوریه ومتحدانش به شمال شرقی گذرگاه مرزی التنف با عراق برای اولین بار پس از چند سال دو طرف مرز عراق و سوریه به دست نیروهای مقاومت افتاد و نیروهای الحشد الشعبی وارتش سوریه به هم رسیدند. وزارت دفاع روسیه با انتشار نقشه دقیق میدانی منطقه موفقیت نیروهای عراقی و سوری را مورد تایید قرار داده است.

«ابومهدی المهندس»، نایب رئیس تشکیلات بسیج مردمی «الحشد الشعبی» بامداد شنبه از رسیدن نیروهای ارتش سوریه به مرز عراق ابراز خشنودی کرد.

این عملیات از سویی موجب قطع مسیر تدارکاتی نیروهای داعش مستقر در عراق با سوریه شده و از سوی دیگر تیر خلاصی بر طرح اخیر دولت آمریکا برای انسداد مسیر زمینی دسترسی دو کشور عراق و سوریه با یکدیگر به شمار می‌رود. تحلیلگران می‌گویند هدف واشنگتن از انسداد این کشور ایجاد منطقه امن برای اسرائیل در جنوب سوریه است.

منابع میدانی در سوریه گزارش داده‌اند ساعتی پس از شکست داعش در «بادیه» سوریه و اتصال زمینی میان مناطق پاکسازی شده در دو سوی مرز سوریه و عراق توسط نیروهای حشدالشعبی و ارتش و بسیج مردمی سوریه، هواپیماهای آمریکایی اقدام به بمباران مواضع آنها کرده‌اند. بنابر این گزارش، در این حمله دو فروند هواپیمای آمریکایی از اردن وارد آسمان سوریه شده و اقدام به بمباران مناطق اطراف نیروهای نظامی سوری در اطراف گذرگاه مرزی التنف کرده اند.

هنوز از تلفات یا خسارات احتمالی این حملات گزارش دقیقی منتشر نشده اما منابع میدانی از اعزام گسترده واحدهای نظامی و تسلیحات سنگین در منطقه مرزی آزاد شده خبر داده‌اند. همزمان با حمله هوایی آمریکا به ارتش سوریه در مرز با عراق، رسانه های حامی تروریسم تکفیری اقدام به بزرگ نمایی گسترده آن کرده و از تلفات صدها نفری و خسارات سنگین واحدهای نظامی سوری خبر داده‌اند که صحت نداشته و رزمندگان محور مقاومت مناطق آزاد شده از اشغال داعش را پاکسازی و بطور کامل تثبیت کرده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها