رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 268618

داریوش قنبری: در جریان اصلاح طلبی گزینه های خوبی برای شهرداری داریم/ بهتر است هاشمی در شورا بماند

ساعت24- داریوش قنبری در مورد شهردار آینده تهران و تصمیمات شورای شهر تهران گفت: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در تصمیمات آینده خود برای مدیریت های کلان شهری و کشوری باید مسئولانه تر عمل کند.

style="text-align: justify;">نیروهای توانمندی در جریان اصلاحات وجود دارد که می توانند برای شهردار شدن مفید باشند.

نماینده سابق مجلس گفت: در رابطه با توانمندی محسن هاشمی برای شهردار شدن شکی وجود ندارد. به هر حال ایشان سال ها در بخش های خاص شهرداری به عنوان یک نیروی فنی کار کرده اند و می توان گفت که؛ ایشان شهرداری را به طور کامل می شناسند، در متروی تهران فعالیت می کردند و فردی صاحب تخصص و تجربه برای اداره شهر تهران هستند اما آقای هاشمی تا کنون اعلام نکرده که، تمایلی برای شهردار شدن دارند یا خیر.

وی ادامه داد: یک نظر دیگر هم وجود دارد که؛ آقای هاشمی بهتر است در شورا باقی بمانند چرا که با رفتن ایشان از شورا فردی از جبهه اصول گراها وارد شورا خواهد شد و به همین دلیل نظر اصلاح طلبان این است که کسی دیگر از خارج از شورا این پست را قبول کند در همین راستا از افراد مختلفی مانند آقای مرعشی و آقای جهانگیری به عنوان گزینه های احتمالی نام برده شده است. این افراد نیز گزینه های مطرح و صاحب تخصصی هستند و بدون شک توان این را دارند که به بهترین وجه شهر تهران را اداره کنند، آقای جهانگیری که شخصیتی کم نظیر از نظر مدیریتی هستند و آقای مرعشی نیز سالها تجربه مدیریتی مناسبی برای تصدی این پست دارند.

داریوش قنبری فعال اصلاح طلب: در جریان اصلاح طلبی گزینه های خوبی برای شهرداری داریم/ بهتر است هاشمی در شورا بماند

این فعال سیاسی اصلاح طلب اشاره کرد: باید توجه کنیم که برخی از افرادی که در شورای شهر هستند، قبلا عضو شورای سیاست گذاری بوده اند و به نظرم این امکان وجود دارد که از اعضای شورای سیاست گذاری برای پست شهرداری تهران انتخاب شوند، چرا که در این صورت افراد هم فکر هستند و در مجموع به لحاظ فکری و تشکیلاتی می توانند در یک راستا حرکت کنند بنابراین انتخاب آقای مرعشی که در شورای سیاست گذاری نیز حضور دارد از نظر من عیب و ایرادی ندارد.

قنبری همچنین اضافه کرد: در گزینه های مطرح احتمالی برای پست شهرداری تهران اشخاص دیگری نیز هستند و در مجموع فکر می کنم که؛ "در جریان اصلاح طلبی گزینه های بسیار خوبی برای تصدی این پست داریم و نیروهای توانمندی در این جریان وجود دارد که می توانند برای شهردار شدن مفید باشند".

وی یادآوری کرد: البته این صحبت ها بیشتر گمانه زنی و تحلیل های خارج از شورا است و باید منتظر بمانیم تا ببینیم که نظر شورا چه خواهد بود و این شورا چه تصمیمی خواهد گرفت و ما در حال حاضر نمی توانیم گزینه خاصی را به صورت قطعی مطرح کنیم و بگوییم که به عنوان شهردار انتخاب می شود.

قنبری که نامش در لیست امید شوراهای پنجم قرار نگرفت، خاطرنشان کرد: برای اتخاذ تصمیمات باید با شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان نیز مشورت شود چرا که به هر تریتب مردم به این شورا اعتماد کرده اند و در نتیجه این شورا باید ارتباط خود را با لیست امید مجلس و شورای شهر حفظ کند. باید توجه کرد که یکی از ارکان فعالیت های تشکیلاتی این است، افرادی که در این شوراها رای آورده اند به حال خود رها نشوند و این ارتباط با بدنه تشکیلات باید همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه: خوب است شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان گزینه های مناسب تصدی پست شهرداری را به شورای شهر معرفی کنند. با توجه به تجربه ای که ما در این شورای سیاست گذاری کسب کرده ایم و با توجه به پیروزی های بدست آمده در چند سال اخیر مسئولیت اصلاح طلبان بسیار سنگین تر خواهد شد و به همین دلیل اعضای شورای عالی سیاست گذاری باید این مسئولیت را بپذیرند، تا کسانی که انتخاب شده اند بتوانند به بهترین شکل ممکن به وظیفه خودشان در مقابل مردم عمل کنند.

داریوش قنبری در پایان گفت: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هم باید این را بداند که؛ در تصمیمات آینده خود برای مدیریت های کلان شهری و کشوری باید مسئولانه تر عمل کند و در نتیجه در مقابل آرای مردم باید راهبردهای خاصی را هم برای شورای شهر، هم برای مجلس و هم برای دولت تدوین کند تا در نهایت بتواند این اعتماد مردم را حفظ کرده و آن را برای ادوار آینده ارتقا دهد.

عصرایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها