رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 270189

لیگ جهانی والیبال؛امریکا،نخستین حریف ایران در هفته سوم/ برای صعود اجازه شکست نداریم

ساعت24-هفته سوم لیگ جهانی والیبال امشب با دیدار ایران و آمریکا در شهر کاتوویتس لهستان آغاز می شود و با برگزاری 18 دیدار در مدت چهار روز در کشورهای آرژانتین، لهستان و بلژیک پیگیری خواهد شد.

دور مقدماتی سطح یک لیگ جهانی والیبال از 12 خردادماه آغاز شده است. این مسابقات روز یکشنبه هفته آینده با دیدار آرژانتین و بلغارستان به پایان می رسد.
در این مرحله از رقابت ها 12 تیم صربستان، برزیل، فرانسه، ایتالیا، لهستان، آمریکا، روسیه، ایران، بلژیک، آرژانتین، بلغارستان و کانادا شرکت دارند و در پایان رقابت های هفته سوم در نهایت پنج تیم برتر به همراه برزیل میزبان، به مرحله نهایی صعود می کنند.
در حال حاضر تیم های فرانسه، صربستان و برزیل به ترتیب با 6، 5 و 4 برد در رتبه های اول تا سوم جدول این رقابت ها قرار دارند و هر چند هنوز صعود هیچ تیمی قطعی نشده است، اما فرانسه و صربستان امید زیادی به صعود دارند و با کسب یک پیروزی دیگر تقریبا حضورشان در مرحله نهایی قطعی می شود. برزیل هم که میزبان مرحله نهایی است و این رقابت ها برایش دیدارهای تدارکاتی محسوب می شود.
در میانه جدول اما شرایط سختی برای پنج تیم بلژیک، لهستان، بلغارستان، کانادا و ایران وجود دارد زیرا هر پنج تیم سه برد در کارنامه دارند و پذیرش یک شکست، امید آنان را برای صعود کمرنگ خواهد کرد.
البته ناگفته نماند که تیم های آمریکا و روسیه با دو برد و ایتالیا و آرژانتین نیز با یک برد هنوز امیدشان برای صعود ناامید نشده است اما شرایط سخت تری نسبت به پنج تیم سه برده دارند.
بر اساس قوانین فدراسیون جهانی والیبال، تعداد بردهای تیم های لیگ جهانی اولویت نسبت به امتیاز آنان دارد، بنابراین تعداد پیروزی برای تیم ها اهمیت بیشتری نسبت به امتیاز دارد.
دیدارهای هفته سوم لیگ جهانی والیبال در شهرهای کوردوبا (آرژانتین)، کاتوویتس و لودز (لهستان) و آنتورپ (بلژیک) برگزار می شود. در روز نخست فقط دو مسابقه برگزار می شود که در یکی از آنها تیم ملی والیبال ایران امشب در لهستان به مصاف آمریکا می رود.
گروه بندی هفته سوم لیگ جهانی به قرار زیر است:
گروه I میزبان آرژانتین: صربستان، برزیل، بلغارستان و آرژانتین
گروه H میزبان لهستان: آمریکا، روسیه، لهستان و ایران
گروه L میزبان بلژیک: فرانسه، ایتالیا، کانادا و بلژیک

** هفتمین رویارویی آمریکا و ایران در لیگ جهانی
ملی پوشان ایران از ساعت 19 و 55 دقیقه امشب به وقت تهران در نخستین مسابقه هفته نخست خود به مصاف آمریکا می روند. این دیدار هفتمین جدال دو تیم در تاریخ لیگ جهانی است.
تیم ملی والیبال ایران در شش دیدار گذشته خود برابر آمریکا دو برد و چهار شکست را تجربه کرده است و تاکنون در بازی های خارج از خانه لیگ جهانی موفق به شکست این تیم نشده است.
تیم ملی والیبال آمریکا با دو عنوان قهرمانی در لیگ جهانی (2008 و 2014)، در سال 2017 به دنبال کسب سومین طلای خود در این رقابت ها است، اما چون این تیم بعد از المپیک 2016 ریو جوانگرایی کرده است، رسیدن به این هدف برایش بسیار مشکل است.
آمریکا از نخستین دوره لیگ جهانی در سال 1990 تا کنون 20 دوره حضور در این رقابت ها را تجربه کرده است و در مجموع به دو مدال طلا، یک نقره و سه برنز دست یافته است. این تیم در سال 2016 نیز در کراکوف لهستان به مقام پنجم لیگ جهانی رسید.
تیم ملی والیبال آمریکا در دیدار رده بندی بازی های 2016 المپیک نیز با پیروزی سه بر دو مقابل روسیه، مدال برنز المپیک ریو را به دست آورد که پنجمین مدال المپیکی این تیم بود. سه طلا در المپیک 1984 لس آنجلس، 1988 سئول، 2008 پکن و یک مدال برنز در بازی های المپیک 1992 بارسلونا پیش از این از سوی تیم ملی والیبال آمریکا ثبت شده بود.
این هفتمین بازی دو تیم ایران و آمریکا در لیگ جهانی خواهد بود. در دیدارهای گذشته ایران پیروز دو دیدار بوده است و چهار بازی را ایالات متحده به سود خود پایان داده است. البته این مسابقه نخستین رویارویی کولاکوویچ و اسپیرو سرمربیان دو تیم نیز محسوب می شود.
تیم ملی والیبال ایران در حالی در پنجمین حضور خود در لیگ جهانی به مصاف آمریکا در هفته سوم دور مقدماتی می رود که در شش دیدار قبلی خود در هفته های اول و دوم لیگ جهانی، سه برد داشته و هفت امتیاز کسب کرده است و در جایگاه هشتم جدول 12 تیمی لیگ جهانی قرار دارد.
آمریکا نیز با دو برد، هفت امتیاز کسب کرده است و در حال حاضر در رتبه نهم قرار دارد. ملی پوشان ایران برای اطمینان از صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی سال 2017اجازه شکست در سه دیدار باقی مانده را ندارند، هر چند که بر روی کاغذ احتمال صعود با دو برد در هفته سوم نیز متصور خواهد بود، اما این موضوع به اما و اگرها بستگی دارد.

** برنامه کامل هفته سوم لیگ جهانی به وقت ایران به قرار زیر است:
* پنج شنبه 25 خرداد:
ایران – آمریکا ساعت 19 و 55 دقیقه
لهستان – روسیه ساعت 22 و 55 دقیقه

*جمعه 26 خرداد:
ایتالیا – فرانسه ساعت 19 و 40 دقیقه
بلژیک – کانادا ساعت 22 و 40 دقیقه
* شنبه 27 خرداد:
برزیل – بلغارستان ساعت یک و 40 دقیقه بامداد
آرژانتین – صربستان ساعت 4 و 40 دقیقه بامداد
فرانسه – کانادا ساعت 19 و 40 دقیقه
آمریکا – روسیه ساعت 19 و 55 دقیقه
ایتالیا – بلژیک ساعت 22 و 40 دقیقه
لهستان – ایران ساعت 22 و 55 دقیقه
بلغارستان – صربستان ساعت 23 و 40 دقیقه

* یکشنبه 28 خرداد:
آرژانتین – برزیل ساعت دو و 40 دقیقه بامداد
کانادا – ایتالیا ساعت 15 و 30 دقیقه
بلژیک – فرانسه ساعت 18 و 30 دقیقه
روسیه – ایران ساعت 19 و 55 دقیقه
لهستان – آمریکا ساعت 22 و 55 دقیقه
صربستان – برزیل ساعت 23 و 40 دقیقه

* دوشنبه 29 خرداد:
آرژانتین – بلغارستان ساعت دو و 40 دقیقه بامداد

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها