رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 271322

سردار جوانی: سیلی محکم‌تری در راه است

ساعت 24- مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در دیرالزور سوریه نشان داد، جمهوری اسلامی هر تهدیدی را به فرصت تبدیل و به راحتی و با صلابت منبع تهدید را منهدم خواهد کرد.

سردار جوانی
سردار یدالله جوانی در واکنش به حمله شب گذشته موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریستها در سوریه، در گفتگو با جام جم آنلاین تصریح کرد: طبق گزارشات واصله و اظهارات سردار حاجی زاده تمام شش موشک شلیک شده با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کرده اما در مورد جزییات آن باید منتظر استخراج تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعات پهبادها باشیم تا اخبار تکمیلی از طریق نهادهای ذیربط منتشر شود.


وی در مورد مختصات موشک‌های شلیک شده سپاه، افزود: موشک‌ها در اصابت به هدف از دقت بالایی برخوردار بوده و به موشک‌های نقطه زن معروف است.

جوانی در خصوص اینکه این حمله چه پیامی برای حامیان تروریسم دارد، گفت: اولا مشخص شد اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران امری است حقیقی و جنبه شعاری ندارد و مطلب بعدی اینکه جمهوری اسلامی ایران در راستای تامین امنیت ملت و دفع تهدید منبع تهدید را شناسایی و به راحتی مورد هدف قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه سپاه بعد از وقایع تروریستی تهران به مردم شریف ایران وعده انتقام از تروریستها را داده بود، خاطر نشان کرد: سپاه به وعده خود عمل کرد و این همه آنچه که به ان وعده داده بود نیست. در واقع حمله موشکی به مواضع تروریستها تنها بخش کوچکی از اقدام ما برای تنبیه تروریستها بود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه افزود: همان گونه که در بیانیه سپاه آمده، در صورت استمرار شرارت تروریستها اقدامات جدی تر و سیلی محکم تری به گوش تروریستها نواخته خواهد شد.

وی به فراگیر بودن پیام حمله موشکی جمهوری اسلامی به مواضع داعش در دیرالزور سوریه پرداخت و تصریح کرد: انهدام مقر تروریستها علاوه بر اثبات قدرت موشکی ما به بد خواهان نظام و امت، نشان دهنده آن است که ابتکار عمل در مواقع تهدید در دست جمهوری اسلامی بوده و اینکه خوشحالی آل سعود و دیگر حامیان تروریسم از حوادث تروریستی تهران که گمان می بردند می توانند با چنین اقداماتی ما را در تنگنا قرار دهند، خیالی بس بیهوده است.

جوانی در خصوص اینکه تلفات داعش در این حمله به چه میزان برآورد می شود، افزود: اطلاع دقیقی ندارم اما اخبار اولیه حکایت از وارد آمدن خسارات سنگین به مواضع تروریستها در دیرالزور دارد.

این کارشناس نظامی در مورد دلیل انتخاب منطقه دیرالزور برای حمله به تروریستها چه بود، گفت: در واقع این منطقه از سوریه محل تجمع یگانهای پشتیبانی تروریستها و مکانی برای آماده سازی اداوات و خودروهای انتخاری با مقیاس بالا بوده، مضاف براینکه پیش بینی می گردد شمار قابل توجه ای از سران داعش و هدایت کنندگان عملیات تروریستی تهران در این منطقه حضور داشته اند که در آینده میزان هلاکت قوای داعش در این حمله رسانه ای خواهد شد.

جوانی درباره نوع موشک(ذوالفقار) بکارگرفته شده در این عملیات خاطر نشان کرد: این موشک در کلاس موشکهای میان برد قرار داشته و ضمن دقت قابل توجه نقطه زنی از قابلیت تخریب بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: حجم بالایی از این دست موشکها در اختیار سپاه پاسداران قرار دارد. مضاف براینکه از سکوی های متحرک پرتاب می شود و در هر نقطه ای که لازم باشد می توان مبادرت به شلیک آن کند.

جوانی در مورد علت انتخاب استان کردستان برای حمله به مواضع تروریستها گفت: در طول این مدت داعش و حامیان آن تلاش داشتند حوادث تروریستی اخیر تهران را قومیتی جلوه دهند و آن را به قوم شریف کرد منتسب کنند که این اقدام توطئه دشمان را در نطفه خفه کرد از طرفی خوشحالی نمایندگان اهل سنت و مردم کرمانشاه در پی این حمله نشان داد، باز هم نقشه دشمنان این مرز و بوم برای ایجاد شکاف بین اقوام ایرانی نقش برآب شد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها