رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 271362

منع مطلق برخی بیماران به سفرحج تمتع

ساعت 24- مشاور اجرایی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر درباره منع سفرهای مطلق و موقت پزشکی زائران حج تمتع گفت: بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته مطلقا و زنان باردار به طور موقت از اعزام به حج تمتع منع می شوند.

حج
طاهر درودی روز دوشنبه با اعلام این که تا کنون حدود 5 هزار نفر از زائران عازم به حج تمتع معاینه پزشکی شدند، اظهارکرد: افرادی که مبتلا سرطان های پیشرفته و درحال شیمی درمانی هستند، افرادی که بیماری‌های قلبی پیشرفته دارند و افرادی که دچار اختلال‌های روانی پیشرفته هستند، منع مطلق سفر به حج تمتع را دارند.

وی افزود: افرادی که کمتر از 6 ماه از زمان انجام جراحی قلب بازشان می گذرد امکان سفر به حج تمتع را ندارند.


درودی گفت: زنان باردار ( درهرماهی از بارداری که قرار داند) تا هنگامی که فرزندشان به دنیا نیامده و معتادان نیز تا زمانی ترک نکرده باشند، امکان رفتن به این سفر را ندارند.


وی با اشاره به این که انجام معاینات زائران عازم تا دو هفته دیگر ادامه دارد، اظهارکرد: این افراد می توانند پس از معاینات پزشکی واکسن مننژیت شان را تزریق کنند.


مشاوراجرایی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر درباره نحوه تهیه این واکسن، گفت: زائران می توانند این واکسن را از مراکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خریداری کنند.


امسال 85 هزار و 500 زائر ایرانی در قالب 600 کاروان برای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند.


زائران ایرانی از 20 ایستگاه پروازی کشور برای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند شد و براساس برنامه ریزی های انجام گرفته نخستین کاروان زائران ایرانی از ایستگاه پروازی تهران 9 مرداد راهی عربستان می شود.


نخستین کاروان زائران ایرانی نیز در چهاردهم ذی الحجه مصادف با چهاردهم شهریور امسال،عربستان را به مقصد ایران ترک خواهد کرد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها