رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 271378

وزیر خارجه قطر: به همکاری با ایران ادامه می دهیم

ساعت 24- وزیر امور خارجه قطر با تاکید بر سیاست کشورش برای مقابله با فشارهای عربستان سعودی بر تقویت همکاری های مشترک با ایران تاکید کرد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی
«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» در کنفرانسی خبری به فضای حکمفرما بر منطقه اشاره کرد و ادامه داد: اکنون قطر برای تردد و رفت آمد هوایی مورد نیاز خود با ایران همکاری می کند و جمهوری اسلامی گذرگاههای امن هوایی مورد نیاز دوحه را تهیه کرده است .

وی همجنین تاکید کرد که قطر درصورت نیاز و ادامه تنش سیاسی با عربستان به مناسبات خوب خود با کویت عمان و ترکیه ادامه خواهد داد و نیازهای خود را از این طریق برطرف می کند.
آل ثانی ادامه داد: قطر به هیچ وجه با عربستان و سایر همپیمانانش تا زمانی که تحریم های اقتصادی علیه دوحه ادامه داشته باشد، مذاکره ای انجام نخواهد داد.


عربستان پیش تر امکان هرگونه میانجی گری میان ریاض با دوحه را رد کرده بود. عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند.


اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.


این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها