رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 273743

جنگ داخلی در بین خاندان آل سعود درگرفته است

ساعت 24-یک تحلیلگر سیاسی برزیلی بر این باور است که یک جنگ داخلی قدرت در حال وقوع در داخل خاندان آل سعود است.

به نقل از تسنیم، پپه اسکوبار تحلیلگر سیاسی برزیلی تاکید کرد: پس از انتقال اخیر قدرت از شاهزاده محمد بن نایف به محمد بن سلمان در عربستان سعودی، یک جنگ داخلی مخفیانه بر سر قدرت در خاندان آل سعود درگرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: محمد بن سلمان پیش از این هم حاکم واقعی عربستان سعودی بوده است، با در نظر گرفتن این مساله که شاه سعودی تقریبا از اتخاذ تصمیم گیری های مهم سیاسی و اقتصادی ناتوان بوده است. من تحولات اخیر عربستان سعودی را یک کودتای نرم در خاندان سعودی می دانم همان طور که محمد بن سلمان عملا نایف را از بین می برد. نایف رابط اصلی سیا در ریاض بوده است، آن هم به خاطر نقشی که قبلا در مقابله با تروریسم داشته است. سرویس جاسوسی آمریکا به نایف اعتماد می کند و با سرویس جاسوسی آلمان موسوم به بی ان دی بر سر این مساله به توافق می رسد که محمد بن سلمان شخصیتی مبهم و اساسا خطرناک است. تا آنجایی که به دولت ترامپ مربوط می شود، تنها مساله مهم مبارزه توقف ناپذیر محمد بن سلمان علیه ایران است.

وی در ادامه درباره حصر خانگی و تشدید تدابیر امنیتی علیه برخی شاهزادگان سعودی نیز گفت: شاه سلمان؛ نایف و محمد بن سلمان همگی از خاندان سعودی هستند. با این حال اعضای کمتر شناخته شده خاندان سلطنتی و سایر شاخه های خانواده آل سعود از کودتای نرم راضی نیستند. منابع من اعلام کرده اند که یک جنگ داخلی قدرت در داخل خاندان آل سعود در حال درگرفتن است. عناصر محافظه کارتر خاندان سعودی با سیاست های محمد بن سلمان موافق نیستند. آنها مخالف چشم انداز 2030 مطرح شده از سوی او هستند که قصد دارد از نظر تئوری اقتصاد عربستان را مدرن سازی کند ولی قدرت وهابیون را تضعیف نماید.

اسکوبار در پایان درباره سیاست های مورد نظر محمد بن سلمان نیز تاکید کرد: محمد بن سلمان از ایران و احتمالا همه شیعیان نفرت دارد. در عین حال مهارت های لازم دیپلماتیک را ندارد. شواهد زیادی برای اثبات این مساله وجود دارد. جنگ غیر قابل تحملی که او علیه یمن به راه انداخت اکنون تبدیل به یک بحران وحشتناک انسانی شده است. محاصره قطر. اقدامات وی به نوعی جنگ برای دستیابی به برتری و تسلط در خاورمیانه است. رهبری در تهران به اندازه کافی آگاهانه است تا تهدیدات ناشی از محمد بن سلمان را از نظر دیپلماتیک و نظامی هدایت و کنترل کند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها