رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 275283

قطر: با ایران منافع مشترک داریم/سپاه نیرویی در قطر ندارد

ساعت 24- وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه در سخنانی در چاتم‌هاوس و همزمان با نشست وزیران خارجه 4 کشور عربی محاصره کننده دوحه تاکید کرد که خواسته های این کشورها از قطر، هرگز محقق نمی شود.

وزیرخارجه قطر
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، شیخ' محمد بن عبدالرحمن آل ثانی' افزود: رسانه های اماراتی و مصری دست به جعل بسیاری از اخبار علیه قطر می زنند.

وی تاکید کرد: محاصره دوحه از سوی این چهار کشور ( سعودی، بحرین، امارات و مصر) دشمنی آشکار و اهانت به قطر شمار می رود.


محمد بن عبدالرحمن آل ثانی تاکید کرد: ایران کشور همسایه ماست و این حقیقت تغییر نمی کند، ما همیشه منافع مشترک با ایران خواهیم داشت.


وی گفت:ما باید در کنار ایران زندگی کنیم، از این رو باید روابط سالم و سازنده ای با آن داشته باشیم.


وزیر خارجه قطر تصریح کرد: دوحه باید همزیستی مسالمت آمیز با ایران داشته باشد چرا که میدان گازی مشترک با هم داریم.


محمد بن عبدالرحمن آل ثانی خاطرنشان کرد: بحران در روابط کشورهای خلیج (فارس) باید از طریق گفت وگو و نه محاصره و تحریم حل و فصل شود.


وزیر خارجه قطر تصریح کرد:ادعاهای مطرح شده مبنی بر حمایت قطر از تروریسم، با هدف ایجاد احساس دشمنی علیه قطر صورت می گیرد در حالی که می دانند ما در مبارزه با تروریسم مصمم بوده ایم.


عربستان و امارات و بحرین و مصر از15 خرداد روابط خود را با قطر قطع کردند و با نسبت دادن اتهام 'حمایت از تروریسم' به دوحه، قطر را به محاصره زمینی و هوایی خود در آوردند.


قطر اتهام حمایت از تروریسم را نادرست دانست و تاکید کرد با موج دروغ ها و افتراهای به راه افتاده که هدف از آن اعمال قیمومیت بر مراکز تصمیم گیری در قطر است، مقابله خواهد کرد.


چهار کشور تحریم کننده قطر پنجشنبه اول تیرماه فهرست شروط سیزده گانه خود جهت ازسرگیری روابط با دوحه را توسط کویت به قطر اعلام کردند و به دوحه برای اجرای این شروط ده روز ضرب الاجل تعیین کردند که یکشنبه شب هفته جاری این مهلت به پایان رسید و با میانجیگری کویت به مدت 48 ساعت دیگر (تا چهارشنبه) تمدید شد.


از طرفی، وزیر خارجه قطر دوشنبه گذشته پاسخ مکتوب شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیرقطر را در کویت تحویل شیخ صباح الصباح امیر کشور قرار داد تا از این طریق در اختیار 4 کشور قرار گیرد.

به گزارش ایسنا محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر عصر روز چهارشنبه در یک سخنرانی در مرکز مطالعاتی چتم هاوس لندن گفت: وجود روابط سالم و سازنده با ایران لازم و ضروری است و ما خواهان روابط محکم‌تر و قوی‌تر با آن هستیم.

وی افزود: ما میدان گازی مشترک با ایران داریم و بر اهمیت همزیستی‌ با آن تاکید می‌کنیم.

بن عبدالرحمن آل ثانی تاکید کرد: هیچ‌گونه نیرویی از سپاه پاسداران ایران در قطر وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: روابط کشور قطر با ایران مثل روابط دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) است و خارج از چارچوب شورای همکاری خلیج (فارس) نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها