رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 276770

برآورد یک مقام سازمان ملل از وضعیت ۱۰ سال آینده غزه

یک مقام سازمان ملل متحد اعلام کرد که نوار غزه پس از ۱۰ سال محاصره، شاید دیگر مکانی مناسب برای زندگی نباشد.

سازمان ملل
روبرت پایپر، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه نسبت به وضعیت نابسامان نوار غزه هشدار داد و گفت که تمامی شواهد و قرائن حاکی از این است که وضعیت این منطقه روز به روز بدتر می‌شود.

پایپر خاطرنشان کرد: ما چند سال قبل براساس برخی شاخص‌ها پیش‌بینی کرده بودیم که نوار غزه به محلی فاقد امکان زندگی تبدیل شود و موعد نهایی آن هم عملا زودتر از آنچه ما پیش‌بینی کرده بودیم، فرا می‌رسد.

وی افزود: این وضعیت هم خدمات بهداشت، هم برق و هم آب را شامل می‌شود؛ وقتی که ساعت‌های وصل جریان برق به دو ساعت در روز می‌رسد که شاهد آن هستیم، وقتی نرخ بیکاری در میان جوانان به ۶۰ درصد می‌رسد و تا حد زیادی جلوی دسترسی افراد بسیار ضعیف مانند بیماران سرطانی به خدمات بهداشتی پیشرفته گرفته می‌شود. به نظر من، بسیاری از این افراد از کمترین سطح نیازهای زندگی هم چندین گام تنزل کرده‌اند.

این مسئول سازمان ملل در عین حال تاکید کرد که ساکنان غزه به هر طریقی که شده و با وجود تمامی مشکلات، به زندگی خود ادامه می‌دهند.

سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ نیز هشدار داده بود که اگر اقدامی برای لغو محاصره نوار غزه صورت نگیرد، این منطقه دیگر مکانی مناسب برای زندگی نخواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها