رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 278238

کاخ سفید تحریم های جدید علیه ایران وضع می کند

ساعت 24- رسانه آمریکایی از اعمال تحریم های جدید علیه ایران، همزمان با اعلام پایبندی تهران به توافق هسته ای، خبر دادند.

کاخ سفید
style="text-align:justify">رسانه های آمریکایی اعلام کردند همزمان با اعلام پایبندی ایران به برجام تحریم هایی جدیدی نیز وضع خواهد شد.

بنا بر اعلام وبگاه «بازفید» وزارت خزانه داری آمریکا تحریمهای جدیدی را علیه هفت نهاد دولتی و پنج فرد ایرانی وضع خواهد کرد.

این تحریم ها در تلاش برای نشان دادن عزم آمریکا در تحریم ایران و آنچه که فعالیتهای بدخیم ایران در منطقه نامیده شده است، وضع می شود.

پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» نیز در خصوص تحریم های جدیدی که اعلام خواهد شد، نوشت: دولت ترامپ علاوه بر تحریم هفت نهاد و پنج فرد که حامی بخش نظامی و سازمانهای کیفری ایران هستند، سه سازمان را بابت حمایت از تدارکات نظامی ایران و 2 سازمان را بابت حمایت از برنامه موشکی ایران تحریم خواهد کرد.

وبگاه بازفید مدعی شده است که به بیانیه ای که ترامپ قرار است همزمان با تایید پایبندی ایران به برجام صادر کند دست یافته و این بیانیه با لحنی تند علیه ایران تنظیم شده است.

دولت ترامپ در بیانیه خود از تلاش ایران برای توسعه برنامه موشکی، حمایت از تروریسم و دولت سوریه به عنوان فعالیتهای مخرب نام برده است.

آمریکا مدعی شده است که این اقدامها، تهران را به یکی از خطرناکترین تهدیدها علیه منافع آمریکا تبدیل میکند.

در این بیانیه همچنین به موضوع دستگیری شهروندان آمریکایی اشاره و دلیل گسترش نفوذ ایران در منطقه تمرکز کوته بینانه دولت اوباما روی برنامه هسته ای عنوان شده است.

این وبگاه همچنین به اتهامات دیگری که آمریکا علیه ایران مطرح کرده نیز اشاره کرده است که از جمله آنها می توان به حملات سایبری علیه آمریکا، اسرائیل و متحدان و شرکای آمریکا در خلیج فارس، تهدید مستمر علیه آزادی کشتیرانی به ویژه در مسیر خلیح فارس، سوء رفتارهای شدید حقوق بشری و بازداشت‌های خودسرانه خارجی‌ها اشاره کرد.

بر اساس این گزارش در این بیانیه آورده شده است که این فعالیتهای ایران به شدت اهدف اعلام شده در توافق هسته ای و همچنین صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی تضعیف می‌کند.

آمریکا در بیانیه خود با متهم کردن ایران به ایجاد بی ثباتی در منطقه تصریح کرده است: اقداماتی که امروز علیه ایران انجام میدهد بخشی از راهبرد گسترده تر برای خنثی سازی و مقابله با نفوذ بی ثبات کننده ایران است.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها