رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 279203

حتی حرفش هم آیرانی ها را خوشحال می کند

نوین چرم: ایرنی ها دیگر برای خرید به ترکیه نمی روند

ساعت 24-آدمی از شنیدن خبرهای نا خوش بیمار می شود و ذهن و جسمش فرسوده و از کارآیی دور می شود و آدمهای افسرده سرزمین و کشوری پژمرده می سازند شوربختانه این روزها خبرهای اندوه بار و دلخراش از همه کسب و کارها به گوش می رسد و درروزنامه ها و سایت های نوشتاری این اخبار دل شکن فراوان به چشم می خورد و ایرانیان را دربهت و اندوه فرو می برد.درچنین روزگاری است که شنیدن یک خبر خوشحال کننده حتی اگر آرزوهم باشد یک دنیا ارزش دارد .

23
ایرانیان اما نباید به این بیماری دچار شوند و یک راه برای دور شدن از این دوران بدخیم شنیدن و خواندن خبرهای خوب و خوش است. . مهدی یوسفی فر عضو هیات مدیره جامعه مدیران ومتخصصین صنعت کفش ایران و مدیر نوین چرم چند روز پیش در یک نشست کارشناسی که بخش عمده ای از آن به گفتن دردسرهای تحمیل شده بر این صنعت سپری شد اما خبر خوش حال کننده ای داد که حتی اگربخشی از آن هم آرزو باشد - که نیست و واقعیت دارد - جای خرسندی دارد . این مدیر ارشد صنعت چرم و کفش که براساس آنچه در سایت نوین چرم آمده است سابقه ای 26 ساله در تولید محصولات از چرم طبیعی دارد می گوید وقتی می بینم ایرانیان دیگر برای خرید کت ، دامن ، کیف و کفش چرمی به ترکیه نمی روند و از نوین چرم خریداری می کنند از دستاورد ی که داشته ایم شاد می شوم. یوسفی فر می گوید ایران شایسته آن است در هرصنعت و فعالیتی برندهای نامدار داشته باشد و تصریح می کند همین برندها هستند که نام وآوازه هر سرزمینی را در دنیا و در سایر سرزمینها به جهانیان می شناسانند. این سخن یوسفی پور ذهن و دل ایرانیان را را با شتاب به نام کره جنوبی و سامسونگ می رساند و اینکه یک برند چگونه نام یک سرزمین را پرآوازه کرده است . یوسفی پور به توانایی های صنعت چرم و کفش اشاره می کند و به آمارهایی استناد می کند که می توان باتوجه به آنها در ایران شغل پایدار تاسیس کرد و جوانان را از شرایط دشوار نجات داد. . یوسفی می گوید الان نوین چرم 400 هزارمشترک دارد و آماده پرش به سکوهای بالاتر در منطقه و درجهان است اما دولتها نیز باید راه را بازکنند. ما وام واعتبارات بانکی نمی خواهیم ، ما می خواهیم میزان بخشودگی یا میزان مالیاتی که از ثولید گرفته می شود به اندازه اصناف باشد.
کفش ملی جلوتر از ایران ناسیونال بود
مدیران و صاحبان کارخانه های بزرگ کفش در ایران باوردارند اگر نیمی از توجهی که به صنعت خودرو در ایران می شود به سایرصنایع به ویژه صنعت کفش شود این صنعت بیشتر از صنعت خودرو شغل پایدار و فقرزدا ایجاد می کند. یکی از مدیران این صنعت می گوید اگر به اویل دهه 1350 برگردیم می بینیم کفش ملی در آن روزگار از ایران ناسیونال جلوتر بود. ایروانی توانسته بود بازار بزرگی برای کفش ملی در کشورهای اروپای شرقی و حتی آلمان درست کند اما خیامی هنوز در ابتدای کار بود. این داستان می تواند تکرار شود اگر برخی نگاهها اصلاح شود . از جمله اینکه برای یک دوره معین به جای تمرکز غیر عادی برواحدهای بزرگ که بیشتر دولتی اند روی دهها هزار بنگاه صنعتی کوچک متمرکز شویم. در شرایطی که صادرات این صنعت کند و اهسته شده بود اما صادرات صنعت کفش در 2ماه نخست امسال 38 در صد رشد داشته است. مدیران این صنعت باوردارند به دلیل گستردگی این صنعت در سراسر ایران اشتغال در این بخش کاهش دهنده ابعاد نابرابری است. این مدیران همانند همتایان خود در سایر بخش های صنعتی به مالیات برارزش افزوده و شرایط سخت آن انتقاددارند.
چشم به راه روزهای خوش
ایرانیان شایسته شادی و رفاه بیشتری هستند و در میان ایرانیان صاحب صنعت کمتر افرادی هستند که دلشان نخواهد با کار و سرمایه گذاری آنها براندازه خوشحالی شهروندان افزوده نشود. یرانیان چشم به راه روزهای شادتری هستند و در این راه هرفرد و بنگاه و صنعتی می تواند راه را بازکرده و گامی به پیش نهد. مدیرا صنعت کفش و چرم در نشست ها و در انتشارات کارشناسی خود این را به ایرانیان می گویند که توانایی های شادکردن و برند سازی دارنداما مدیران دولتی باید اینده نگری را به جای روزمرگی انتخاب کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها