رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 281287

هاشمی‌طبا:

مشکل ورود زنان به استادیوم حل نمیشود

ساعت 24- سیدمصطفی هاشمی‌طبا را می‌توان پدیده مثبت انتخابات ۹۶ دانست. این چهره که با شعار حفظ ایران در رقابت‌های انتخاباتی حضور داشت، نسبت به احتمال حضورش در کابینه می‌گوید که وزارت از دوره‌اش گذشته است.

هاشمی طبا
تماشاگران امروز نوشت: معاون تربیت‌بدنی رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه «به نظرم اینکه زنان به عنوان تماشاچی به ورزشگاه برسند، اشکالی ندارد اما یک حقیقت داریم و یک واقعیت و در این موضوع، واقعیت این است که این مشکل حل نمی‌شود»، به پرسش‌هایی پاسخ می‌گوید:

شما همچنان تمایلی برای حضور در دولت ندارید؟
نه. دوره ما گذشته است و به همین دلیل، ترجیح آقای رئیس جمهوری باید این باشد که نیروهای جوان را به کابینه تزریق کند. شرایط کشور خوب نیست و لازم است چهره‌های جوان که حتماً انرژی و انگیزه‌شان از ما بیشتر است، برای سمت‌های مختلف در نظر گرفته شوند. اصولا، کابینه به قدری اهمیت دارد که اعضای آن باید با حساب و کتاب انتخاب شوند. البته من بارها گفته‌ام که هر زمان لازم باشد، حاضرم تجربیاتم را برای مردم کشورم هزینه کنم.
شما از حساسیت برای تشکیل کابینه گفتید؛ با وجود این حساسیت، چرا برخی از وزیران روحانی از افکار عمومی نمره قبولی نگرفتند؟
اول باید بررسی کرد و دید که در نقدها چقدر انصاف به خرج داده شده و آیا در راستای سیاه‌نمایی با هدف تخریب چیزی گفته شده است. دولت یازدهم هم مثل هر گروه دیگری با اشخاص مختلفی شکل گرفت و طبیعی است که برخی وزیران مورد قضاوت قرار بگیرند و حتی عده‌ای خواستار برکناری‌شان شوند. به عنوان مثال آقای محمود گودرزی از همان هفته‌های اول حضورش در وزارت ورزش، هم تصمیم‌های اشتباهی می‌گرفت و هم اینکه خلق و خویش طوری بود که با مذاق دولتی‌ها و طرفداران دولت سازگاری نداشت اما باید این را در نظر بگیریم که تغییر در سطح وزارت به این راحتی‌ها هم نیست و به همین دلیل، سه سال طول کشید تا رئیس جمهور بتواند وزیر ورزشش را تغییر بدهد.
درباره حرف و حدیث‌هایی که در مورد چینش کابینه مطرح است، چه نظری دارید؟
ببینید یک رئیس‌جمهوری با بیش از ۲۳ میلیون رأی، مسئولیت دارد تا کابینه دوازدهم را تشکیل بدهد و چون به‌طور مستقیم با رأی مردم روی کار آمده است، پس باید این فرصت و اجازه را داشته باشد که مهره‌هایش را خودش انتخاب کند. البته طبیعی است که سیاسیون لابی‌هایی را داشته باشند اما در نهایت این آقای روحانی است که با در نظر گرفتن همه شرایط دست به انتخاب می‌زند.
آیا حمایت اصلاح‌طلبان جزئی از «همه شرایط» به حساب می‌آید؟
قطعا. آقای روحانی در مناظره‌های انتخاباتی هم از جریان اصلاحات و چهره‌های مؤثر این طیف اسم برد و شما شک نکنید که ایشان، می‌دانند که در این گروه افرادی هستند که می‌توانند تأثیرگذاری صددرصدی در امور داشته باشند.
و اینکه یک وزیری با سابقه اصولگرایی در سیبل انتقاد قرار می‌گیرد و برکناری‌اش مطالبه عمومی می‌شود را چطور تحلیل می‌کنید؟
بدون اینکه بخواهم اسمی از وزیر مورد نظر شما ببرم، می‌گویم که بر خلاف نظرهای مطرح شده، ایشان توانست تا حد زیادی با دولت همراهی کند و اینکه منتسب به یکی از چهره‌های شاخص اصولگرا است، دلیل خوبی برای تخریبش نیست.
از بحث کابینه بگذریم. به عنوان کسی که سال‌ها، تصمیم‌گیر اول ورزش کشور بوده‌اید نظرتان درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها چیست؟
من به شخصه هیچ مشکلی در این مورد نمی‌بینم و به نظرم اینکه زنان به عنوان تماشاچی به ورزشگاه برسند، اشکالی ندارد؛ اما یک حقیقت داریم و یک واقعیت و در این موضوع، واقعیت این است که این مشکل حل نمی‌شود.
«حل نمی‌شود»؟ بیشتر توضیح می‌دهید؟
نه. وقتی قرار نیست اتفاق خاصی رخ دهد، ترجیح می‌دهم به این بحث ادامه ندهم.
به دولت یازدهم چه نمره­ای می­‌دهید؟
با توجه به اینکه آقای احمدی­‌نژاد و به قول معروف احمدی­نژادی­ها در آن هشت سالی که فراموش‌نشدنی است، انواع و اقسام کارهای ناجور را انجام دادند و هر مشکلی را که می‌شود فکرش را کرد، در کشور به وجود آوردند، بی‌انصافی است که اگر کسی خودش را به ندانستن بزند و این‌طور بگوید که دولت یازدهم، دولت موفقی نبوده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها