رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 281365

آخرین جزئیات از پرونده ی آتنا

فرخواست پرونده آتنا اصلانی، دختر ۷ ساله پارس‌آبادی که توسط مردی ۴۲ ساله به قتل رسید، صادر شد. صبح دیروز قاصدی، رییس کل دادگستری استان اردبیل از صدور کیفرخواست برای قاتل آتنا اصلانی خبر داد و گفت: مطابق با تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه این پرونده در کمترین زمان به صورت فوق‌العاده و با نظارت مستقیم دادستان مرکز استان مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتا کیفرخواست عامل این جنایت صادر شد.

آتنا
div>کیفرخواست پرونده آتنا اصلانی، دختر ٧ ساله پارس‌آبادی که توسط مردی ٤٢ ساله به قتل رسید، صادر شد. صبح دیروز قاصدی، رییس کل دادگستری استان اردبیل از صدور کیفرخواست برای قاتل آتنا اصلانی خبر داد و گفت: مطابق با تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه این پرونده در کمترین زمان به صورت فوق‌العاده و با نظارت مستقیم دادستان مرکز استان مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتا کیفرخواست عامل این جنایت صادر شد.
هنوز زمان برگزاری دادگاه تعیین نشده است و محاکمه قاتل در نخستین فرصت برگزار می‌شود. در این رابطه امین جباری؛ وکیل خانواده اصلانی نیز در گفت‌وگو با «اعتماد» گفت: امروز صبح از پدر و مادر آتنا خواسته بودند که برای آخرین اظهارات‌شان به دادسرا بروند. خانواده رضایت نمی‌دهند. من به بازپرس پرونده هم گفتم که این خانواده به جای قصاص، خواستار سنگسار هستند و به هیچ طریقی از خواسته‌شان کوتاه نمی‌آیند.» بهنام اصلانی پدر آتنا نیز درباره وضعیت مادر آتنا گفت: «مادرش هنوز مثل روزهای اول بدحال است. وزیر بهداشت یک متخصص روانپزشکی را در اینجا مسوول کرده که فقط به کارهای ما رسیدگی کند.
هر روز که مادر آتنا بدحال می‌شود ما با او تماس می‌گیریم و او خیلی زود به خانه می‌آید و او را ویزیت می‌کند. او درباره وضعیت دختر کوچکش آسنا هم می‌گوید: دخترم اصلا وضعیت روحی خوبی ندارد. مدام ترس این را دارد که کسی از در خانه وارد شود و او را با خودش ببرد. او را پیش خودمان نگه داشته‌ایم و اجازه نمی‌دهیم که از خانه بیرون برود تا مبادا کسی چیزی به او بگوید و حالش از اینکه هست بدتر شود. ما هنوز به او نگفته‌ایم که چه اتفاقی برای آتنا افتاده به خاطر همین ترس این را داریم که مبادا کسی چیزی بگوید او را نگران‌تر کند.
وقتی می‌پرسد آتنا کجا رفته می‌گوییم او را برده‌ایم تهران و بالاخره یک روزی برمی‌گردد.» از سوی دیگر سیروس حسینیان، وکیل تسخیری پرونده آتنا اصلانی هم درباره این پرونده به «اعتماد» گفت: «خانواده آتنا، دادستان پارس‌آباد، مردم پارس‌آباد و من به‌شدت پیگیر آن هستیم که قاتل در ملاعام اعدام شود. امروز پدر و مادر آتنا را برای گرفتن اظهارات‌شان خواسته بودند که آنها مانند قبل خواستار قصاص قاتل شدند.
او درباره مراحل رسیدگی به این پرونده گفت: این پرونده ٦٠٠ صفحه دارد که من ٣٠٠ صفحه آن را امروز مطالعه کرده‌ام و ٣٠٠ صفحه دیگر آن را هم فردا مطالعه می‌کنم. قرار است تا آخر این هفته مراحل پرونده انجام شود. البته در صورت ثابت شدن تعرض به عنف پرونده به دادگاه کیفری یک که در اردبیل است، می‌رود. در شهرستان تنها دادگاه کیفری ٢ برای رسیدگی به پرونده‌ها وجود دارد. وقتی پرونده به آنجا منتقل شد وکیل تسخیری که برای خانواده قاتل گرفته‌اند نیز در آنجا حاضر می‌شود و بعد از دادرسی حکم صادر می‌شود.
حکم در دادگاه کیفری اردبیل داده شد که برای استیضان به دیوان عالی تهران فرستاده می‌شود. آتنا اصلانی یک‌ماه‌ونیم پیش در کنار وانت پدرش که دستفروشی لباس داشت ایستاده بود و مردی به نام اسماعیل رنگرز که در همسایگی‌شان قرار داشت او را ربود. ٢٠ روز بعد پیکر بی‌جانش را داخل بشکه‌ای در پارکینگ خانه قاتل پیدا کردند.
خانواده اسماعیل دو هفته بعد از بازداشت، زمانی که به همسر و برادرش پیغام داده ‌بود مقداری مواد در پارکینگ خانه مخفی کرده و خواسته ‌بود تا مواد را از خانه خارج کنند، متوجه جسد شده و موضوع را به پلیس گزارش داده‌ بودند. دادستان اردبیل تعرض به عنف را در این پرونده تایید کرد و گفت که هر چه زودتر مراحل آن را برای حکم نهایی انجام خواهند داد.»

منبع:روزنامه اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها