رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 283424

پروژه «سی»با یک روز تاخیر اجرا می شود

ساعت 24- کنسرت- نمایش «سی» که قرار بود از روز یکشنبه پانزدهم مرداد ماه در مجموعه تاریخی سعدآباد روی صحنه باشد، با یک روز تاخیر اجرا می شود.

پروژه «سی»
style="text-align:justify"> به علت مراسم تحلیفِ ریاست جمهوری و استقرارِ تعدادی از سیاستمدارانِ کشورهای خارجی در کاخ سعدآباد و محوطهٔ اطرافِ آن و حفظ مسایل امنیتی و محدودیت های ترافیکی، اجرای کنسرت- نمایش «سی» کاری از همایون شجریان و سهراب پورناظری در روز پانزدهم لغو و به روزِ دیگری موکول شد.

بلیت‌های پانزدهم مرداد ماه برای روز بیست و یکم همین ماه معتبر است در غیر این صورت کسانی که تمایل دارند، می‌توانند مبلغ بلیتِ خود را از سامانه «ایران کنسرت» دریافت کنند.

حمید نعمت‌الله کارگردان که به عنوان مشاور در پروژهٔ «سی» فعالیت می کند، در نظر دارد فیلمی مستند از این کنسرت- نمایش بسازد. این کارگردان که پیش از این سابقه همکاری با این دو هنرمند را در فیلم‌های سینمایی «آرایش غلیظ» و «رگ خواب» داشته است، حالا بار دیگر با آنان همکاری می‌کند.

علاوه بر آن آنسامبل «شهرزاد» نیز به نوازندگانِ بخش موسیقی این اثر اضافه شده و تمریناتِ فشرده و نهایی برای اجرا را پشت سر می‌گذارند.

در این اثر با خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی سهراب پورناظری نوازندگانی چون حسین رضایی نیا نوازنده دف، بندیر، آزاد میرزاپور نوازنده تار، نگار خارکن نوازنده کمانچه، صراحی، آیین مشکاتیان نوازنده ضرب زورخانه، کوزه، مهیار طریحی نوازنده سنتور، ‌ حمید خوانساری نوازنده بربت، آرین کشیشی نوازنده بیس، خورشید دادبه نوازنده رباب، شیده شکرابی نوازنده چنگ حضور دارند این در حالی است که سهراب پورناظری نیز خود تنبور، سه‌تار و کمانچه می‌زند.

علاوه بر این هنرمندان آنسامبل شهرزاد متشکل از تینا جامه گرمی نوازنده ویولن، یگانه حسینی نیا نوازنده ویولن، نیلوفر سهی نوازنده ویولا و نگار نوراد نوازنده ویولون‌سل گروه نوازندگان را یاری خواهند داد.

«سی» از شانزدهم مرداد ماه در مجموعهٔ فرهنگی- تاریخی سعدآباد روی صحنه می‌رود بلیت‌فروشی این کنسرت- نمایش برای روزهای بیست و نهم مرداد و همچنین اول تا پنجم شهریور ماه نیز تمدید شده است.

«سی» نوشته نغمه ثمینی و کارگردانی علی اصغر دشتی بر اساس سه داستان از داستان‌های شاهنامه – زال و رودابه، رستم و اسنفندیار و رستم و سهراب از ۱۶ مرداد ماه در مجموعهٔ فرهنگی- هنری سعدآباد با تلاش برای بازسازی هویت ملی و با حضور تعدادی از چهره‌های موسیقی، نمایش و همچنین انیمیشن روی صحنه می‌رود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها