رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 284821

کره شمالی که فریاد استقلال می کند از همه وابسته تراست

شیشه عمر پیونگ یانگ در دستهای رهبران مرموز چین

ساعت 24-در حالی که رهبران مستبد و شبه شاهنشاهی در کره شمالی که همانند عربستان قدرت را در اختیار افراد یک خانواده قراداه و انحصار قدرت ایجاد کرده است فریاد استقلال خواهیشان گوش فلک را کر کرده است یورو مانی با انتشار یک گزارش نشان می دهد چگونه شیشه عمر این خانواه و یک سرزمین درچنگ یک حزب خارجی قرار دارد.

41
رهبری حزب کمونیست چین اکنون شیشه عمر کره شمالی را بالای سر برده و برای آن قیمت تعیین می کند که بررمین بکوبد یا آن رابرای مدت دیگری سالم نگهدارد. رهبری مرموز چین آیا توانایی دارد بازار چندصد میلیارد دلاری آمریکا ، اروپا و ژاپن را همزمان با حفظ یک گروه دیکتاتور در پیونگ یانگ حفظ کند و دست آخر چه خواهد کرد. یورو مانی تحلیلی دارد که سایت اتاق تهران آن را برروی سایت خود قرار داده است
ترامپ نامید از همکاری چین
دونالد ترامپ هفته های اخیر عنوان کرد که از چین ناامید شده است. او چین را متهم کرد که غیر از «گفتگو»، «هیچ کاری» در مقابل کره شمالی انجام نمی دهد. ترامپ به خبرنگاران گفت: من فکر می کنم چین می تواند کارهای بیشتری انجام دهد و من فکر می کنم چین کارهای بیشتری انجام خواهد داد.چین طی ده ها سال تحریم به عنوان یک شریان اقتصادی برای کره شمالی خدمت کرده است. او اجازه داده است سوخت و زغال سنک از مرز های مشترکش عبور کند. چین همین طور کمک های غذایی برای کره شمالی فراهم کرده و به شرکت هایش اجازه داده است با دولت منزوی کره شمالی تجارت داشته باشند.پکن به 14 عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رای گیری درباره اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی برای آزمایش موشک بالستیک بین قاره ای پیوست. مقامهای ایالات متحده می گویند این تحریم ها درآمد سالانه صادرات کره شمالی را تا 3 میلیارد دلار کاهش خواهد داد که بیش از یک سوم درآمد آن می شود.اما چین بیش از 90 درصد تجارت بین المللی کره شمالی را تشکیل می دهد و احتمالا دربرابر هرگونه اقداماتی که اقتصاد این کشور را در معرض سقوط قرار دهد، مقاومت می کند.با این حال، در سال جاری، اقداماتی هدفمند ایجاد شده است تا به فشار اقتصادی کره شمالی افزوده شود.در اینجا چند اهرم اضافی که چین می تواند با آن به اقتصاد کره شمالی فشار آورد، عنوان شده است:
زغال سنگ
رژیم کیم جونگ اون به شدت به تولید و صادرات زغال سنگ وابسته است. بیشتر این محصول به طور سنتی به چین فروخته می شود.این بزرگترین منبع ارزی این کشور است و حدود یک سوم صادرات رسمی در سال 2015 را به خود اختصاص داده است.اما این در آمد در ماه فوریه با مشکل مواجه شد، درست زمانی که چین اعلام کرد برای بقیه سال، تمام واردات زغال سنگ از کره شمالی را متوقف کرده است.با توجه به اطلاعات دولت چین، واردات زغال سنگ چین از کره شمالی در نیمه اول سال جاری 75 درصد کاهش یافت.پکن می تواند با محدود کردن فروش سوخت به کره شمالی، فشارها را افزایش دهد.
بانکداری
ایالات متحده و متحدانش تلاش کرده اند تا برای تامین مالی کره شمالی مشکل ایجاد کنند و ارتباط او را با سیستم بانکی جهانی قطع کنند.با این حال، سال هاست که امریکا در برابر تحریم بانک های چینی برای همکاری با کره شمالی مقاومت کرده است. اما این روند در ماه ژوئن تغییر کرد. زمانی که وزارت خزانه داری امریکا یک بانک چینی را به اتهام روابط مالی غیرقانونی با پیونگ یانگ از دسترسی به سیستم بانکی ایالات متحده مسدود کرد.مقامات وزارت خزانه داری امریکا همچنین این احتمال که بانک های دیگر هم می توانند به این سرنوشت دچار شوند را رد نکردند.هدف این است که دسترسی کره شمالی به بانک های جهانی محدود شود تا از دستیابی او به پول برای استفاده در برنامه هسته ای اش جلوگیری شود.
پول نقد
کره شمالی می تواند صبر کند. جان پارک، مدیرگروه کاری کره در مدرسه هاروارد اوایل امسال گفته بود که معتقد است پیونگ یانگ مبلغ هنگفتی را در چین حفظ کرده است و می تواند از آن برای برنامه های خود استفاده کند.پارگ گفت: محدود کردن دسترسی پیونگ یانک به پول نقد به اراده سیاسی مقامات چینی وابسته است.
کار
اقلیت ثروتمندی در پایتخت کره شمالی زندگی می کنند، اما اکثر شهروندان آن فقر هستند و از قحطی رنج می برند.کره شمالی یکی از بسته ترین اقتصادهای جهان است. اما رژیم هنوز هم به دنبال راهی است تا با فشار مالی بر مردم حکومت کند.طبق گزارش سازمان ملل در سال 2015، هزاران نفر از کارگران کره شمالی در خارج از کشور تحت فشار در شرایط کار اجباری در کشورهایی مانند چین، روسیه و خاورمیانه کار کرده اند.به نظر می رسد که آنها در صنایعی مانند معدن، چوب، منسوجات و ساخت ساز مشغول به کار هستند. دولت کره شمالی مبلغ قابل توجهی از دستمزد آنها را برای خود می گیرد.دولت محلی در وب سایت خود نوشته است که 20 درصد از 50 هزار کارگر شاغل آن در صنعت پوشاک کره شمالی مشغول هستند. آنها 12 تا 14 ساعت کار می کنند و حقوق ماهیانه آنها 260 دلار است.این وب سایت همچنین نوشته است: کارگران کره شمالی قبل از اینکه کشور را ترک کنند، از لحاظ سیاسی مورد بررسی قرار می گیرند.اما ارسال این کارگران به مرز معنای دیگری هم دارد، آنهم اینکه این ماجرا فرضیه دسترسی پیونگ یانک به یک منبع بحرانی ارز خارجی را انکار می کند.قطعنامه جدید سازمان ملل صادرات اصلی کره شمالی، شامل زغال سنگ، سنگ آهن، آهن، سرب، سنگ سرب و غذاهای دریایی می شود. تحریم ها همچنین جربان های درآمدی مانند بانک ها، سرمایه گذاری های مشترک با شرکت های خارجی را مورد هدف قرار داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها