رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 284929

جذب سرمایه‌گذاری خارجی اولویت وزارت نفت / با رفع تبعیض جنسیتی در صنعت نفت موافقم

ساعت24-وزیر پیشنهادی نفت در دولت دوازدهم گفت: با رفع تبعیض جنسیتی در صنعت نفت موافقم و در این راستا دستور ارائه شد که در دانشگاه صنعت نفت ظرفیت پذیرش برای بانوان نیز وجود داشته باشد.

بیژن نامدار زنگنه صبح امروز در نشست فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درخصوص برنامه‌های خود به عنوان وزیر پیشنهادی نفت در دولت دوازدهم گفت: باید اشاره کنم که اصرار داشتم در دولت دوازدهم شخص دیگری عهده‌دار سمت وزارت نفت باشد، برای بنده همین قدر کافی است که صدای من برای کمک به توسعه شنیده شود تا بنده کمک کنم.

وزیر پیشنهادی نفت در دولت دوازدهم ادامه داد: باید از ظرفیت نخبگان فارغ التحصیل از دانشگاه‌های دیگر علاوه بر دانشگاه صنعت نفت، استفاده شود، برای اینکه یک دولت چابک داشته باشیم، باید تلاش شود از ظرفیت‌های نیروی انسانی نخبه در کشور بهره گرفته شود.

زنگنه با بیان اینکه دیپلماسی نفتی کار پیچیده‌ای است، گفت: این نکته صحیح است که در اوپک هر یک از اعضا یک رأی دارند، اما قدرت در دست کسانی است که بیشترین تولید را دارند و مهمتر آن است که کشوری ظرفیت تولید مازاد نفتی را داشته باشد.

او تصریح کرد: در زمان برخی تنش‌ها میان ایران و عربستان سعودی، ما به عربستان درخصوص مسائل نفتی به نکات مشترکی رسیدیم و باید به یاد داشت که هر یک دلار افزایش هر بشکه نفت می تواند کلی به درآمدهای کشور اضافه کند و بنده با حفظ اصول و مصلحت نظام جمهوری اسلامی باید تلاش کنم درآمد کشور بالا برود.

زنگنه درخصوص جلوگیری از خام فروشی گفت: ظرفیت پالایشی در کشور باید بالا برود، در حال حاضر 1.7 میلیون بشکه وجود دارد که باید در یک برنامه به 3 میلیون بشکه ارتقا یابد.

وزیر پیشنهادی نفت در دولت دوازدهم ادامه داد: مسائل ایمنی و مدیریتی و همچنین سرمایه های انسانی در صنعت نفت باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند و نباید این نکته را فراموش کرد که اگر نخبه های ما از درآمد خوبی برخوردار نباشند، رقبا آنان را جذب می کنند.

او افزود: همانطور که امام راحل فرمودند همه باید با همه متحد باشیم، بنابراین باید با همکاری و همدلی باید تلاش کرد تا به موفقیت دست یافت.

قیمت گاز افزایش نیافته است

زنگنه با تاکید بر اینکه از توسعه صنعت پتروشیمی حمایت می کند، بیان کرد: این دستور را صادر کردم که قیمت گاز نسبت به گذشته تغییر نکند، اما این نکته را باید پذیرفت که باید از مصرف بی رویه گاز جلوگیری شود، البته برای صنعت قیمت گاز به صورت پلکانی محاسبه نمی شود.

او ادامه داد: با توجه به صحبت های نمایندگان، به مواردی مانند تقویت مدیریت و نیروی انسانی در وزارت نفت و همچنین به کارگیری زنان و برادران و خواهران اهل سنت در صنعت نفت، توجه خواهد شد.

وزیر پیشنهادی نفت در دولت دوازدهم با بیان اینکه از گازرسانی به روستاها و جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت حمایت می شود، گفت: با رفع تبعیض جنسیتی در صنعت نفت موافقم و در این راستا دستور ارائه شد که در دانشگاه صنعت نفت ظرفیت پذیرش برای بانوان نیز وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است در این جلسه اعضای فراکسیون مجلس شورای اسلامی امید انتقادات و پیشنهادات خود را برای ارتقای عملکرد وزارتخانه نفت در چهار سال آینده بیان کردند.

خانه ملت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها