رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 284999

وزیر پیشنهادی صنعت در اتاق بازرگانی:

جزئیات مذاکره با بدهکاران ارزی در زندان اوین

ساعت 24- وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مذاکره‌ای که با بدهکاران ارزی در زندان اوین داشته، گفت:‌ جرم این افراد این بود که نتوانسته بودند به پیمان خود به بانک‌ها عمل کنند، بنابراین قاچاقچی ارزی شناخته شده بودند که با کمک قوه قضائیه توانستیم مشکل آنها را حل کنیم.

شریعتمداری
امروز درنشست هم اندیشی هیات رئیسه، روسای اتاق‌های سراسر کشور و روسای کمیسیون‌های اتاق ایران با وزرای پیشنهادی اقتصاد و صمت در دولت دوازدهم، محمد شریعتمداری گفت: بهترین برنامه برای ارائه به شما پیشینه‌ای است که دارم.

وی افزود: کار دولت باید سیاست‌گذاری و ایجاد مشوق‌های لازم برای شما باشد.

وی بیان کرد: ما نمی‌توانیم نمره قابل قبولی در واگذاری تصدی‌گری‌ها به بخش‌های خصوصی و غیر دولتی بدهیم اما امیدوارم در آینده در این زمینه با کمک شما بهتر عمل کنیم.

وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر ما جایگاه‌های خودمان را بتوانیم به خوبی بشناسیم می‌توانیم موفق شویم و در کنار آن نظم و برنامه و نظارت برای رسیدن به نتایج مطلوب لازم است.

وی با تشکر از زحمات پیر صنعت نعمت زاده گفت: شک ندارم وی همچنان همراه دولت در مسایل مختلف اقتصادی خواهد بود.

شریعتمداری تصریح کرد: یکی از مسایل مهم برنامه است، استراتژی توسعه صنعتی ایران قبلا و در ادوار قبل نوشته شده است و امیدواریم این استراتژی و کتاب را تحویل دولت بعد ندهیم بلکه به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات زیاد داریم بیان داشت: امروز قانون برنامه ششم دارای نقاط قوت فراوانی در بخش صنعت و معدن است.

شریعتمداری اظهار داشت: در چارچوب اسناد بالادستی و با توجه به تجربیات برنامه‌ای را برای وزارت صنعت و تجارت ارایه کرده ام.

وی افزود: ما مکلف به حمایت از صنایع هستیم.

شریعتمداری در مورد نرخ ارز بیان داشت: به صورت دستوری نمیتوان نرخ ارز را تعیین کرد.

وی با بیان اینکه یکی از لوازم ضروری توسعه صادرات نرخ ارز است بیان داشت: واقعی شدن نرخ ارز باید با برنامه پیش برود.

وزیر پیشنهادی وزرات صنعت ، معدن و تجارت بیان داشت: سال 76 هزار میلیار تومان مشوق صادراتی در زمان وزارتم محقق شد.

وی افزود: واردات بد نیست اما در شرایط اقتصادی باید تولید کنیم.

شریعتمداری گفت: بخشی از یارانه 42 هزار میلیارد تومانی که به فقیر و غنی پرداخت می شود باید به نوسازی صنعت ایران اختصاص یابد.

وی به سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: همه با هم باید در این زمینه اقدام کنیم و نباید فقط متکی به سازمان سرمایه گذاری خارجی بود.

وی افزود: اکثر کشورهای دنیا از کارت اعتباری استفاده می‌کنند و از این روش برای تولیداتشان تقاضا ایجاد میکنند.

شریعتمداری بیان داشت: با رایزن‌های بازرگانی دولتی نمی‌توان تجارت را توسعه داد و هیچ کدام از شرکت‌های اقتصادی بزرگ دنیا وابسته به این مسایل نیست.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در حوزه معادن هم جای کار بسیار است.

شریعتمداری در ادامه به نرخ ارز اشاره کرد و گفت: برای تعیین نرخ ارز در دنیا مابه‌التفاوت نرخ تورم داخلی و خارجی در نظر گرفته می‌شود و البته حفظ ارزش‌ پول ملی نیز مورد تأکید است؛ بنابراین هرچه تولید قابل رقابت در کشور وجود داشته باشد، آینده آن کشور در جهت حفظ ارزش پول ملی روشن‌تر است.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بنابراین کنترل نرخ ارز فقط فنر را متراکم می‌کند و اگر فنر پرید، حل مشکل آن از دست ما خارج است.

وی افزود: اگر مسئولیت وزارت را برعهده بگیرم، در شورای پول و اعتبار در زمینه رقابتی شدن نرخ ارز فریاد می‌زنم، البته بخش خصوصی باید حمایت کند.

شریعتمداری بیان داشت:‌ نباید انتظار داشت رشد منفی 8 درصد طی 4 سال درست شود، نرخ رشد منفی 8 درصدی اقتصاد یعنی بیچاره شدن فعالیت‌های اقتصادی مملکت و جبران آن به این آسانی‌ها مقدور نیست.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: ما در چنین کشوری به فعالیت‌های تولیدی نیاز داریم و در شرایطی که نیاز شدید به تولید داریم باید حتماً همه را مکلف کنیم تا تولید داشته باشیم.

وی افزود: بنابراین در ایران باید برندهای بزرگ برای تولید حضور یابند و دولت هم باید موانع را از سر راه بردارد که در این شرایط صادرات هم عملی‌تر خواهد شد.

شریعتمداری با بیان اینکه مشوق‌های مالیاتی در دنیا عمل می‌شود، بیان داشت: اگر طرح 16 هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات به صنایع درست نظارت شود و دقیقاً خرج همان کاری شود که به آن تسهیلات پرداخت شده، در کوتاه‌مدت می‌تواند مسکن خوبی باشد.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مذاکره‌ای که با بدهکاران ارزی در زندان اوین داشته، گفت:‌ جرم این افراد این بود که نتوانسته بودند به پیمان خود به بانک‌ها عمل کنند، بنابراین قاچاقچی ارزی شناخته شده بودند که با کمک قوه قضائیه توانستیم مشکل آنها را حل کنیم.

وی با اشاره به موضوع انتزاع و ادغام وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مواردی هم‌اکنون در دستورکار است و می‌خواهیم از بخش دولتی و خصولتی پس بگیریم. بنابراین اگر واگذاری انجام شده است باید آن را اصلاح کنیم.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها