رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 289711

نتایج آزمایش دی ان ای نظامیان ربوده شده لبنانی مشخص شد

ساعت 24- نتایج آزمایشات دی ان ای نشان داد که اجساد پیدا شده توسط ارتش لبنان متعلق به چهار تن از هشت نظامی لبنانی است که توسط داعش در سال ۲۰۱۴ ربوده شدند.

div>

به گزارش النشره، آزمایش‌های دی ان ای نشان داده است که اجساد متعلق به چهار تن از هشت نظامی لبنانی است که توسط داعش در سال ۲۰۱۴ ربوده شدند. تحقیقات برای مشخص شدن هویت سایر جسدها ادامه دارد.

در جریان نبرد اخیر آزادی بلندی‌های لبنان در شرق این کشور در مرز با سوریه، پس از اطلاعاتی که برخی از نیروهای داعش در پی تسلیم شدن ارائه دادند، نیروهای امنیتی لبنان جسدهای این هشت نظامی را از میان ۹ نظامی ربوده شده پیدا کردند.

این ۹ نظامی از میان ۳۰ نیروی ارتش لبنان و نیروهای امنیت داخلی بودند که از سوی داعش و النصره به اسارت گرفته شدند. این دو گروه تروریستی این نیروها را در جریان حمله‌ای شدیدی به منطقه عرسال در اوت ۲۰۱۴ به اسارت درآوردند.

در جریان سال ۲۰۱۵ مذاکرات میان دولت لبنان و جبهه النصره برای توافق تبادل اسرا موفقیت آمیز بود که شامل نظامیان ربوده شده توسط این گروه می‌شد اما سرنوشت آن نیروهایی که توسط داعش به اسارت درآمده بودند، مشخص نبود چراکه داعش هیچ اطلاعاتی را درخصوص آنها ارائه نمی‌داد و قاطعانه مخالف مذاکره در مورد آنها بود تا اینکه افراد مسلح داعش در قلمون غربی در مرزهای مشترک لبنان و سوریه از هم فروپاشیدند و داعش مجبور شد تا سرنوشت آنها را برملا کند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها