رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 292964

ورود یک نیروی جوان از بخش خصوصی به کابینه دوازدهم

حمایت فعالان و کارشناسان نیرو از حمید رضا صالحی برای وزارت نیرو

ساعت24-بخش خصوصی ایران در یک دوره 4ساله از بهار 1392 تا بهار امسال با بردباری و مدارا ادعای دولت یازدهم درباره سازگاری دولت و بخش خصوصی را راستی آزمایی کرد و به دولت یازدهم کارنامه قبولی داد.

212ث
style="text-align:justify">بخش خصوصی ایران علاقمند بود رییس جمهور در ادامه همکاری با بخش خصوصی از نیروهای متخصص فعال در این بخش فرد یا افرادی را برای تصدی یک یا چند وزارتخانه دعوت به همکاری کند.

این روزها گزارش هایی از مراکز گوناگون به گوش می رسد که مدیریت ارشد دولت دوازدهم یکی از فعالان آب و برق و انرژی را برای تصدی وزارت نیرو در کانون توجه قرار داده است .

یک مقام آگاه به ساعت 24 گفت در مسیر توسعه بخش خصوصی و در راه استفاده از نیروهای جوان و متخصص در بخش انرژی یکی از فعالان این بخش برای تصدی وزارت نیرو موردتوجه قرار گرفته است. این خواست دولت دوازدهم است که بتواند از چنین نیروهایی برای هما فزایی قدرت دولت و بخش خصوصی استفاده کند. گفته می شود در همین مسیر است که رزومه کاری و فعالیتها ی حمید رضا صالحی عضو فعال تشکل های خصوصی در بخش انرژی به یکی از مدیران ارشد دولت دوازدهم داده شده تا درباره وی بحث شود.

صالحی دانش آموخته مهندسی برق از دانشگاه پلی تکنیک سابق و امیر کبیرا مروز است و سابقه سالهای طولانی در مدیریت تشکل های مربوط به انرژی را در کارنامه اش دارد. صالحی در میان تشکل های تخصصی مقبولیت قابل اعتنایی دارد که یک عامل مهم برای دولت در انتخاب وزیر نیرو و معرفی به مجلس است. وی در حال حاضر دبیر کل و عضو هیات مدیره فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته است که شماری از بزرگترین تشکل های تولید و صادرات انرژی عضویت آن را دارند. این تشکل بزرگ در صادرات خدمات فنی مهندسی صنایع وابسته به انرژی سهم قابل توجهی دارد. او در دوسال گذشته نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق تهران بوده است و ریاست کمیته انرژی های نو در سندیکای صنعت برق را نیز در اختیار دارد.

برخی از اعضای تشکل های یادشده به ساعت 24 گفته اند که حمایت تشکل های خصوصی از وزیر شدن صالحی برای دولت دوازدهم یک مزیت است تا بااستفاده ازمهارت و توانایی بخش خصوصی وزارت نیرو رادر موقعیت مناسب قرار دهد. انتخاب یک نیروی ورزیده از سوی بخش خصوصی برای تصدی وزارت می تواند گام بلندی برای سازگاری بیشتر نهاددولت و نهادهای مدنی باشد. این انتخاب به هدف جوان ترشدن میانگین سن کابینه دوازدهم و استفاده از انگیزه های بالای یک متخصص کمک می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها