رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 292971

"طرح مقابله با ایران" روی میز ترامپ

ساعت24-سه عضو ارشد کابینه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا طرحی به منظور مقابله با نفوذ منطقه ای و برنامه موشکی ایران تهیه و تسلیم کاخ سفید کرده اند.

212ث
r /> هنوز به طور مشخص معلوم نیست تهیه این طرح جدید چه نسبتی با احتمال بازنگری در برجام از سوی دولت ترامپ خواهد داشت.

بر اساس خبر اختصاصی خبرگزاری رویترز، وزرای دفاع و امور خارجه و مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ طرحی به منظور مقابله با فعالیت های ایران در منطقه آماده و تسلیم ترامپ کرده اند.


خبر این طرح را 6 مقام کنونی و سابق ایالات متحده آمریکا به شرط افشا نشدن نامشان به رویترز داده اند.

به نوشته رویترز ترامپ با دریافت این طرح مشغول بررسی استراتژی تازه آمریکا برای مقابله با ایران و نیروهای تحت حمایت این کشور در عراق، سوریه، یمن و بحرین و نیز برنامه موشکی تهران است.

این طرح جمعه گذشته و در جلسه شورای امنیت ملی آمریکا به ترامپ تحویل شده است.

این طرح در حالی ارایه شده که حدود 3 هفته دیگر دونالد ترامپ قرار است برای سومین بار درباره تداوم یا تغییر روند اجرای برجام و تایید پایبندی ایران به اجرای این توافق بین المللی تصمیم بگیرد.

پیشتر گفته شده است ترامپ تیمی را مامور بررسی استراتژی کلی دولت خود در قبال ایران کرده و پرونده برجام را از وزارت امور خارجه گرفته و تحت نظر شورای امنیت ملی آمریکا قرار داده است.

مقام های آمریکایی به رویترز گفته اند در چارچوب طرح تهیه شده که ممکن است تا یک ماه دیگر اعلام عمومی شده و اجرای آن آغاز شود، اختیارات دیپلمات ها و فرماندهان نظامی آمریکا در منطقه برای مقابله با تحرکات و اقدامات ایران و نیروهای تحت حمایت این کشور افزایش خواهد یافت.

همچنین در طرح جدید اعمال تحریم های جدید علیه ایران در صورت تخلف تهران از مفاد توافق هسته ای (برجام) پیش بینی شده است.

این طرح همچنین رهگیری دقیق محموله های مظنون به حمل سلاح از سوی ایران به حوثی های یمن ، فلسطینی های غزه و صحرای سینا در مصر را فراهم میاورد. جمهوری اسلامی ایران همواره اتهام ارسال سلاح به یمن و دیگر نقاط منطقه را تکذیب کرده است.

هنوز به طور مشخص معلوم نیست تهیه این طرح جدید چه نسبتی با احتمال بازنگری در برجام از سوی دولت ترامپ خواهد داشت.

عصرایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها