رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 295679

۱۰ جزیره برتر از نگاه نشنال جئوگرافیک

ساعت 24-جزایر یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت است؛ در این مقاله به معرفی ۱۰ جزیره برتر از نگاه نشنال جئوگرافیک می‌پردازیم.

025
جزایر از زیبایی‌های بی‌بدیل این کره خاکی هستند که گاه با آرامش و صدای روح‌نواز امواج و گاه با امواج خروشان دریایش، اوج هیجان و سکوت را در کنار هم برای ما به ارمغان می‌آورند. جزایر خاص و منحصر به فردی در گوشه و کنار سرزمین‌های مختلف وجود دارد که هر کدام با داشتن ویژگی‌های مختص به خود، مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. زیبایی بعضی از آن‌ها به واسطه دریایی است که آن جزیره در آن حکمرانی می‌کند یا به خاطر سواحل کریستالی و مرجانی است که همچون فرشی در سواحل پهن شده‌ است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین جزایر از نگاه نشنال جئوگرافیک بپردازیم و با زیبایی‌های بی‌بدیل آنان آشنا شویم.

نانتاکت (Nantucket)؛ ماساچوست

نانتاکت (Nantucket)

نانتاکت جزیره‌ای در ایالت ماساچوست آمریکا است که آب در ساحل آن بسیار آرام است و یکی از بهترین مکان‌ها برای ساخت قلعه‌های شنی است. این منطقه در گذشته یکی از ثروتمندترین مکان‌ها در آمریکا بود که بر صنعت روغن نهنگ تمرکز داشت.

نانتاکت (Nantucket)

ساحل‌های این جزیره آرام، با سکوت و زیبایی‌های منحصر به فردی که دارد همیشه مورد توجه گردشگران بوده است و در زمان‌های مشخص تورهای بسیاری برای دیدن وال‌ها به این جزیره دیدنی وجود دارد.

مجمع‌الجزایر سیلی (Isles of Scilly)؛ انگلستان

مجمع‌الجزایر سیلی (Isles of Scilly)

مجمع‌الجزایر سیلی مجموعه‌ای از چندین جزیره متعلق به انگلستان است که در جنوب غربی این کشور و در اقیانوس اطلس واقع شده است.

مجمع‌الجزایر سیلی (Isles of Scilly)

امروزه درآمد اصلی این جزیره از صنعت گردشگری است و شرایط آب و هوایی مناسب، فرهنگ آرام و گرم مردم این منطقه و ارتباطات حمل و نقل مناسب، این مجموعه جزایر را مورد توجه گردشگران قرار داده است.

سیبا (Saba)؛ هند

سیبا (Saba)

سیبا جزیره‌ای کوچک در دریای کاراییب و متعلق به هند است. صنعت گردشگری به اقتصاد جزیره بسیار کمک کرده است و با اقامتگاه‌های مناسب و عالی از مهمانان خود میزبانی می‌کند. سبا با داشتن اکوسیستم مناسب فرصت استثنایی را برای غواصی، کوهنوردی و پیاده‌روی برای علاقه‌مندان ایجاد کرده است. از دو راه دریایی و هوایی می‌توان به این جزیره دسترسی داشت.

جزایر قناری (Canary Islands)؛ اسپانیا

جزایر قناری (Canary Islands)

جزایر قناری مجمع‌الجزایری متشکل از هفت جزیره در اقیانوس اطلس است و از مناطق خودمختار اسپانیا است. «تنریف» (Tenerife)، «گرن کاناریا» (Gran Canaria)، «فوئرته ‌ونتورا» (Fuerteventura) و «لانزاروته» (Lanzarote) از جزایر معروف این منطقه هستند.

جزایر قناری (Canary Islands)

این جزایر در فهرست زیباترین مکان‌های این کره خاکی است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. پارک‌های آبی، تنوع گونه‌های جانوری و استراحتگاه‌های بی‌نظیر این منطقه را به یکی از مقاصد گردشگری جهان تبدیل کرده است.

جزیره فیر (Fair) ؛ اسکاتلند

جزیره فیر

این جزیره که در شمال اسکاتلند قرار دارد یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن پرندگان است و علاوه بر این مردمان این جزیره به سبک‌های سنتی زیبای بافندگی شهرت دارند. این جزیره یکی از پرجمعیت‌ترین جزایر بریتانیا است و سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن پرندگان به این جزیره سفر می‌کنند.

جزیره لرد هاوو (Lord Howe Island)؛ استرالیا

جزیره لرد هاوو

جزیره لرد هاوو با کوه‌های سبز زیبایش و ساحل نیلگون با آب زلال و شفافی که دارد یکی از بهترین مکان‌ها برای ورزش‌های آبی است. این جزیره به خاطر زیبایی و تنوع منحصر به فرد، ساختار زمین‌شناسی بی‌نظیر و مجموعه پرندگان نادر در سال ۱۹۸۲ در میراث جهانی ثبت شده است. از دو راه دریایی و هوایی می‌توان به این جزیره باشکوه دسترسی داشت.

کاپری (Capri)؛ ایتالیا

کاپری (Capri)

کاپری جزیره‌ای زیبا در ایتالیا است که فاصله کمی با شهر سورنتو دارد و از نظر افسانه‌شناسی و تاریخی بسیار غنی است. در کاپری گردشگران می‌توانند به گردش در سواحل زیبا بپردازند و غذاهای دریایی عالی میل کنند.

کاپری (Capri)

روستاهای کوچک و مسیرهای پیاده‌روی باعث می‌شوند این جزیره را منحصر به فرد کرده است. این جزیره یک غار دریایی دارد که رنگ آب آن همانند نئون آبی رنگ است.

جزایر کانال (Channel Islands)؛ آمریکا

جزایر کانال (Channel Islands)

جزایر کانال یک زنجیره‌ای از هشت جزیره واقع در اقیانوس آرام در ساحل جنوب کالیفرنیا در کانال «سانتا باربارا» (Santa Barbara) در آمریکا است. این جزایر یکی از غنی‌ترین اکوسیستم‌های دنیا را دارد و بسیاری از گونه‌های منحصر به فرد جانوری و گیاهی در این جزایر زندگی می‌کنند.

تاهیتی (Tahiti)؛ پولینزی فرانسوی

تاهیتی (Tahiti)

تاهیتی، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین جزیره‌ی پولینزی فرانسوی به شمار می‌رود. این جزیره برای گوگن، نقاش مشهور فرانسوی سبک امپرسیونیست، از محبوبیت زیادی برخوردار بود. تاهیتی مقصد مطلوبی برای داشتن تعطیلات شگفت‌انگیز تابستانی است.

تاهیتی (Tahiti)

فعالیت‌ها و امکانات تفریحی فوق‌العاده‌ای از جمله چشمه‌های درمانی آب گرم تاهیتی، تورهای جزیره‌ای، غذا دادن به کوسه‌ها و پیک‌نیک خانوادگی در جزایر خالی از سکنه برای مسافران این جزیره فراهم شده‌است.

جزایر دریای آندامان (Islands of the Andaman Sea)؛ تایلند

جزایر دریای آندامان

جزایر دریای آندامان جزایری بسیار زیبا و خیره‌کننده با مناظر و چشم‌اندازهایی خارق‌العاده است. این جزایر ارزشمند، به خوبی توسط دولت تایلند محافظت شده و در سال ۱۹۸۲ میلادی به عنوان پارک ملی به ثبت رسیده است.

جزایر دریای آندامان

در زیر آب‌های شفاف و کریستالی این جزایر که همچون ذخایر ارزشمند طبیعت دریایی است، بهشتی خارق‌العاده برای غواصان و علاقه‌مندان به شیرجه و شنا قرار دارد.

کجادو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها