رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 296046

مرکل: مسئولیت چندقطبی شدن فضای آلمان را به‌عهده میگیرم

ساعت 24- صدراعظم آلمان امروز در سخنانی ضمن رد هرگونه خطا در مبارزات انتخاباتی خود در عین حال تاکید کرد که شخصاً مسئولیت چندقطبی‌شدن سیاست در کشور را به‌عهده می‌گیرم.

style="text-align:justify">به گزارش روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز در سخنانی اعلام کرد که شخصاً مسئولیت چندقطبی شدن سیاسی در آلمان را می‌پذیرد. وی تأکید کرد: این تحول در کشور به شخص من مربوط است و البته این کاملاً واضح است.

وی که امروز در نشست رهبران حزب دموکرات مسیحی در برلین سخن می‌گفت از سیاست مهاجرت و پناهندگی خود دفاع کرده و آن را درست دانسته گفت: دولت آلمان در سیاست مهاجران و پناهندگی یک تحول بزرگ را شکل داده است، اما هنوز کارهای زیادی را پیشِ‌رو داریم.

مرکل مبارزات انتخاباتی خود را خوب ارزیابی کرده گفت نمی‌تواند موردی را بشناسد که باید به‌گونه‌ای دیگر رفتار می‌کرد. وی با وجود ریزش بالای آراء حزبش در این انتخابات پارلمانی تأکید کرد که هیچ گونه خطایی در مبارزات انتخاباتی خود انجام نداده است.

وی همچنین حدس و گمان‌ها درباره برگزاری انتخابات مجدد را رد کرد.

مرکل در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌خواهد با نفرت و خشم برخی انسان‌ها علیه خود که در بعضی برنامه‌های انتخاباتی‌اش دیده می‌شد برخورد کند، گفت: حزب دموکرات مسیحی برای این افراد یک پیشنهاد دارد. پاسخ باید این باشد که مستقیماً به‌سمت این انسان‌ها برویم و به‌دنبال گفتگو با آنها باشیم. اما باید به این مسئله توجه داشته باشیم که برخی انسان‌ها هستند که نمی‌خواهند گوش بدهند اما همچنین این هم به دموکراسی تعلق دارد.

بعد از ریزش شدید آراء احزاب متحد مسیحی و موفقیت چشمگیر حزب افراطی آلمان در انتخابات پارلمانی در اتحادیه احزاب متحد مسیحی اختلافاتی در این باره شکل گرفته است که چگونه باید انتخاب کنندگانی را که به‌سوی این حزب افراطی روی آورده‌اند دوباره جذب کرد.

مرکل همچنین امروز اعلام کرد که می‌خواهد با احزاب سبز، لیبرال دموکرات و همچنین سوسیال دموکرات درباره تشکیل یک دولت گفتگو کند. به‌گفته وی این بسیار مهم است که آلمان همچنین در آینده یک دولت پایدار داشته باشد.

حزب سوسیال دموکرات اعلام کرده است که می‌خواهد به اپوزیسیون بپیوندد و تمایلی برای تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ ندارد.

مرکل همچنین هر گونه همکاری با حزب افراطی جایگزینی برای آلمان را رد کرد.

بر اساس نتایج رسمی موقتی که صبح زود امروز و بعد از شمارش همه آراء 299 حوزه انتخاباتی آلمان اعلام شده است در نوزدهمین انتخابات پارلمانی آلمان احزاب متحد مسیحی آلمان (حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) 33 درصد آراء، حزب سوسیال دموکرات، 20.5 درصد آراء و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با کسب 12.6 درصد آراء سومین حزب قدرتمند آلمان شد.

به این ترتیب اتحادیه احزاب متحد مسیحی بعد از شمارش آراء همه حوزه‌های اخذ رأی با وجود ریزش آراء قابل توجهی که نسبت به دور قبلی انتخابات پارلمانی داشت قدرتمندین حزب در انتخابات پارلمانی سال 2017 شد.

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با کسب 12.6 درصد آراء برای اولین بار به پارلمان آلمان راه یافت.

حزب لیبرال دموکرات آلمان هم بعد از شکست در دور قبلی انتخابات پارلمانی و عبور نکردن از مانع 5درصدی برای ورود به پارلمان، این بار با کسب 10.7 درصد آراء دوباره به پارلمان راه یافت. حزب چپ هم 9.2 درصد آراء و سبزها نیز 8.9 درصد آراء شهروندان را در این دور انتخابات کسب کردند.

مشارکت شهروندان در این دور انتخابات 75 درصد و بالاتر از دور قبلی انتخابات پارلمانی در سال 2013 بود.

به این ترتیب نتایج رسمی موقتی انتخابات پارلمانی آلمان نشان می‌دهد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی قوی‌ترین فراکسیون است و 246 کرسی پارلمان را دریافت می‌کند. از حزب سوسیال دموکرات 153 نماینده به پارلمان راه خواهد یافت و بعد از آن حزب افراطی جایگزینی برای آلمان به‌عنوان سومین حزب قدرتمند 94 کرسی پارلمان را تصاحب خواهد کرد. لیبرال دموکرات‌ها هم 80 کرسی، سبزها 67 کرسی و چپ‌ها هم 69 کرسی پارلمان را تصاحب می‌کنند.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها