رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 296143

نوبخت : متوسط حقوق کارمندان دولت دو میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است

ساعت24-رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه با وجود اهمیت صرفه جویی در هزینه ها، دولت در مورد پرداخت‌های پرسنلی انقباضی عمل نکرده است، اعلام کرد که متوسط حقوق کارکنان دولت از حدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۲ به دو میلیون و ۹۷۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

نوبخت.jpg
محمدباقر نوبخت در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت به ویژه از منظر برنامه و بودجه پرداخت.

وی به وضعیت مهمترین منبع افتصاد ایران یعنی نفت پرداخت و توضیح داد که به دلیل کاهش قیمت هر بشکه از ١٠٤ دلار در سال ١٣٩٢ به حدود ٤٣ دلار در سال گذشته، حدود ٥٨ درصد کاهش داشته است.

نوبخت گفت: مجموع درآمد نفتی در دولت یازدهم و از سال ١٣٩١ تا ١٣٩٥ حدود ١٥٧ میلیارد دلار بوده است در حالی که در دولت دهم و از فاصله ١٣٨٨ تا ١٣٩١ حدود ٢٥ هزار میلیارد دلار بوده که نشان دهنده کاهش ٣٧ درصدی در آمد نفتی دو دولت یازدهم است.

وی همچنین به تغییرات هزینه ای دولت اشاره کرد و گفت: هزینه‌های جاری از حدود ١٢٠ هزار میلیارد تومان سال ١٣٩١ به ٢٠٧ هزار میلیارد تومان سال ١٣٩٥ رسیده است. در مقابل بودجه‌های عمرانی از ٢٢ هزار میلیارد تومان به ٤٢ هزار میلیارد در سال گذشته افزایش یافته است. بر این اساس رشد اعتبارات هزینه‌ای تا ٧٣ درصد و عمرانی تا ٩٠ درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: هزینه‌های جاری با توجه به اهمیت بخش‌های در بر گیرنده آن جای کسر و یا صرفه جویی چندانی ندارد، بنابر این در مورد پرداخت پرسنلی اقدام انقباضی نداشتیم. این در حالی است که حداقل حقوق کار کنان از ٤٩٠ هزار تومان در سال ١٣٩٢ به یک میلیون و ٣٥ هزار تومان در سال جاری رشد داشته است. همچنین متوسط حقوق از یک میلیون و ٤٧٠ هزار تومان به دو میلیون و ٩٧٠ هزار تومان رسیده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها