رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 296158

پاسخ عضو کمیسیون برنامه به وکیل احمدینژاد

ساعت24-هرچه باشد اوضاع به نفع «محمود احمدی‌نژاد» پیش نمی‌رود. شاهد آن هم محتوای نامه غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به نامه وکیل محمود احمدی‌نژاد به نمایندگان مجلس است. جایی که جعفرزاده ایمن‌آبادی اظهارات دادستان دیوان محاسبات درباره تخلفات احمدی‌نژاد را تایید کرده و علاوه بر آن شماره احکام اولیه و تجدید نظر و حتی شماره رسید دفتر محمود احمدی‌نژاد که نشان می‌دهد احکام دیوان به او ابلاغ شده را هم آورده است.

غلامعلی+جعفرزاده+ایمن+آبادی.jpg
«اعتماد» در ادامه نوشت: حالا هر چه احمدی‌نژاد سخنان دادستان دیوان محاسبات را سیاسی و کذب بداند یا وکیلش مدعی شود که احکام صادر شده به او ابلاغ نشده یا به نمایندگان مجلس نامه بنویسند تا درباره اظهارات دادستان دیوان محاسبات تصمیم بگیرند باز هیچ بارقه امیدی برای تبرئه احمدی‌نژاد از احکام صادر شده و اثبات ادعای او پیدا نمی‌شود.

٧ حکم قطعی دیوان محاسبات علیه احمدی‌نژاد از هشتم مردادماه و در جریان گفت‌وگوی فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات با روزنامه اعتماد رسانه‌ای شد و از همان روز واکنش احمدی‌نژاد و چهره‌های نزدیک به او به این اظهارات تمامی ندارد. نهم مردادماه احمدی‌نژاد در نامه‌ای خطاب به «ملت ایران» اظهارات دادستان را «غیرقانونی و سراسر کذب» توصیف کرده بود و تاکید کرده بود: «ضمن تکذیب قاطع این ادعاها، اعلام می‌دارد که اظهارات این فرد، مصداق مجرمانه اشاعه اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و رفتار و اقدامات این فرد که به پشتیبانی صاحبان قدرت تکرار می‌شود بر خلاف قانون اساسی و مستوجب تعقیب قضایی است.» ١٩ مردادماه هم سیدعادل حیدری، وکیل احمدی‌نژاد گفته بود «از طریق جراید در جریان وجود چنین پرونده‌هایی قرار گرفته‌ام.» او هم ضمن اینکه دادستان دیوان محاسبات را به خلاف‌گویی متهم کرده، گفته بود: «با مراجعه به دیوان محاسبات تعداد ٧ دادنامه را دریافت کردم که اتفاقا موضوعاتی که در مصاحبه ایشان آمده بود برخلاف ‌آنچه مطرح شده است، احراز عدم تخلف بوده است. اثبات عدم تخلف در بحث یارانه‌ها که آقای دادستان مدعی بودند محکومیت قطعی صادر شده است، از جمله این دادنامه‌ها بود.» ٢٦ مردادماه هم محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی با سایت دولت بهار که آن را «روشنگرانه» توصیف کرده بود همین اظهارات را تکرار کرد و مدعی شد سخنان دادستان دیوان سیاسی بوده است.

با این حال اما این ادعاها از طرف دیوان محاسبات رد شد و دیوان در اطلاعیه‌ای که در ٢٩ مردادماه منتشر کرد به اظهارات احمدی‌نژاد پاسخ داد. دیوان محاسبات بعد از توضیحات مبسوطی درباره روند طی شده درباره تخلفات مالی احمدی‌نژاد آورده بود: «روند رسیدگی در مراحل مختلف دادرسی این دیوان اعم از تفهیم اتهام، تنظیم دادخواست، ابلاغ و برگزاری جلسات رسیدگی، استماع و اخذ دفاعیات از خواندگان و در نهایت صدور رای در خصوص پرونده‌های مذکور، صورت پذیرفته و در هیچ یک از مراحل مذکور محمل و مبنای منطقی و محسوسی جهت جریان‌سازی و هماهنگی در تخریب شخص یا اشخاص احراز و اثبات نشد. همان‌گونه که در جریان مراجعه وکیل مصاحبه شونده، این دیوان همکاری لازم را با نامبرده در دسترسی به آرای مورد استناد به عمل آورده، بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری موکدا اشعار می‌دارد به جای ایجاد ارتباط ذهنی و غیرواقعی میان رسیدگی‌های قانونی این دیوان با اظهارنظرهای سیاسی و در نتیجه هیجان‌افزایی نسبت به پیگیری دعاوی خود از طرق قانونی پیش‌بینی شده در قانون دیوان محاسبات کشور اقدام نماید.»

این اما پایان ماجرا نبود و حیدری، وکیل محمود احمدی‌نژاد این‌بار در ٢١ شهریور ماه ضمن تکرار ادعای خلاف‌گویی درباره دادستان دیوان محاسبات نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس نوشت و از آنجاکه دادستان دیوان محاسبات منتخب نمایندگان مجلس است از آنها خواست تا درباره اظهارات فیاض شجاعی تصمیم‌گیری کنند. او در آن نامه مدعی شده بود: «طی بیش از یک ماه مراجعه حضوری به بخش‌های مختلف دیوان محاسبات و اصرار بر دریافت احکام مورد ادعا، چند دادنامه به اینجانب تحویل داده‌اند که نه تنها حاکی از ادعای دادستان دیوان نیست بلکه برعکس عموما حاکی از تایید اقدامات دولت قبل در حوزه‌های مورد ادعاست. معلوم است که اقدام ایشان (دادستان دیوان محاسبات) کاملا سیاسی و در راستای تخریب دولت قبل و نه بر اساس تصمیم قانونی و حقوقی و تکلیف ساختار سازمانی بوده است.»

رسید دفتر احمدی‌نژاد موجود است

حالا اما غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه به این نامه پاسخ مستدلی داده است. او علاوه بر شماره احکام صادر شده علیه احمدی‌نژاد شماره ثبت شده رسید دفتر او در دیوان محاسبات مبنی بر دریافت حکم صادر شده از طرف احمدی‌نژاد را در نامه خودش قید کرده و گفته دادستان دیوان محاسبات در صورت ضرورت آمادگی انتشار متن آرا را دارد، هرچند او پیش از این در راستای اجرای رای مراتب را به رییس مجلس منعکس و اعلام کرده است.

متن نامه غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی را در ادامه می‌خوانید: درخصوص اظهارات جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد و وکیل وی در نامه‌ای خطاب به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در رابطه با مصاحبه مورخ ٨/٥/٩٦ دادستان دیوان محاسبات کشور در روزنامه اعتماد، اظهار می‌دارم: مصاحبه دادستان دیوان محاسبات مبنی بر محکومیت آقای احمدی‌نژاد در رابطه با عملکرد وی در دوره ریاست‌جمهوری، با طی مراحل کامل فرآیند رسیدگی در دیوان محاسبات کشور متقن و قطعی است، و مصاحبه دادستان با استناد به این احکام کاملا واقعیت دارد. به نحوی که آقای احمدی‌نژاد به موجب رای شماره ٢٩/٩٨ مورخ ١٨/ ٢/ ٩٥ هیات دوم مستشاری، تخلفش از قوانین و مقررات محرز گردیده است و هیات مستشاری ایشان را در راستای ماده ٢٤ قانون دیوان محاسبات که مقرر می‌دارد: «... چنانچه تخلفات ناشی از دستور رییس‌جمهور واجد اثر مالی باشد علاوه بر رای به جبران ضرر و زیان، گزارش لازم جهت استحضار و اخذ تصمیم به مجلس داده می‌شود» ضمن رای جبران مبلغ ٣٣٦/٤٦٩/٧٠ میلیون ریال توسط وی، مقرر کرده است دادسرای دیوان محاسبات مراتب را به مجلس اعلام کند. این رای به موجب تصمیم شماره ٢٩/٤٦١ مورخ ٣١/٥/٩٥ محکم‌تر تجدید نظر عینا تایید و مقرر شده است طبق قانون حکم به مرحله اجرا درآید و دادستان دیوان محاسبات کشور به موجب ماده ٢٦ قانون دیوان مسوول اجرای احکام است. بنابراین هم احکام قطعی شده است و هم محکومیت وی قطعی است و هم فرآیند قانونی در تعقیب، صدور حکم، ابلاغ رای و قطعیت و اجرای آن کاملا منطبق با قوانین و مقررات به خصوص ماده ٢٤، ٢٦، تبصره ٢ ماده ٢٨ و ماده ٣٣ قانون دیوان محاسبات است. قطعا دادستان دیوان محاسبات ‌آمادگی این را خواهد داشت که در صورت ضرورت متن آرا را جهت استحضار مجلس و مردم منتشر نماید. البته دادستان در راستای اجرای رای مراتب را قبلا به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی منعکس و اعلام کرده است. انکار چنین موضوعی با این وضوح و مبتنی بر اسناد و مدارک و آرای متقن از سوی آقای احمدی‌نژاد یا وکیل وی و اتهام دروغ به دادستان دیوان محاسبات جای تعجب دارد. در حالی که این آرا قبلا به موجب قانون به آقای احمدی‌نژاد ابلاغ شده است و رسید دفتر آقای احمدی‌نژاد به شرح ردیف ١٣ مورخ ٢٢/٢/٩٥ در دفتر مراسلات دیوان محاسبات موجود است و ابلاغ مجدد آرا موضوعیت ندارد. البته پرونده‌های متعددی علیه آقای احمدی‌نژاد در دیوان محاسبات تشکیل شده است که برخی از آنها در مرحله‌ دادسرا منع تعقیب خورده، برخی در هیات‌های مستشاری و محکم برائت صادر شده است ولی آنچه دادستان دیوان محاسبات اعلام کرده است مربوط به پرونده‌هایی است که تخلف محرز و رای محکومیت صادر شده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها