رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 296197

صادقی در تذکری خطاب به رییس‌جمهور: بدون فوت وقت وزیر علوم معرفی شود/ رویه رایزنیها باعث سرخوردی دانشگاهیان شده است

ساعت24-یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از رییس‌جمهور خواست که تا بدون فوت وقت نسبت به معرفی وزیر علوم به مجلس اقدام کند.

محمود+صادقی.jpg
محمود صادقی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رییس‌جمهوری اعلام کرد: با گذشت نزدیک به ۲ ماه از مراسم تحلیف، برخلاف تکلیف مقرر در قانون هنوز وزیرعلوم به مجلس معرفی نشده و در آغاز سال تحصیلی این وزارتخانه متاسفانه با سرپرست اداره می‌شود.

او تاکید کرد: آقای رییس‌جمهور! متاسفانه جنابعالی در حوزه‌هایی که مطابق وعده‌های انتخاباتی شما انتظار تحول بیشتری در جهت خواسته‌ها و مطالبات رای‌دهندگان می‌رفت، ضعف و انفعال نشان داده‌اید.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رویه‌ای که در رایزنی‌های مربوط به وزیر علوم در حال انجام است، باعث سرخوردگی و سلب اعتماد دانشگاهیان شده که بدنه اصلی حامیان و رای‌دهندگان به شما بوده‌اند.

عضو اصلاح‌طلب کمیسیون آموزش مجلس خطاب به روحانی اعلام کرد: از حضرت‌عالی انتظار داریم بدون فوت وقت نسبت به معرفی وزیری کارآمد، عالم، پایبند به موازین علمی، اخلاقی و قانونی و مسلط به مسائل کلان آموزشی، تحقیقاتی، فناوری و توسعه علمی در فضای کنونی و نیز مورد قبول جامعه دانشگاهی به مجلس اقدام کنید.

رییس فراکسیون شفاف‎سازی و سالم‌سازی اقتصادی و انضباط مالی همچنین در تذکری دیگر خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: به وظیفه خود در قبال ۲ باشگاه محبوب و پرطرفدار استقلال و پرسپولیس عمل کنید.

او اضافه کرد: متاسفانه ضعف مدیریت این ۲ باشگاه به‌خصوص استقلال در فصل اخیر باعث تشتت، سردرگمی و شکست‌های پیاپی و موجب نگرانی و سرخوردگی طرفداران پرشمار آن شده است.

صادقی در پایان تصریح کرد: گزینش اشخاصی که اساساً ربطی به ورزش ندارند و براساس رانت و روابط انتخاب می‌شوند و هیچ تخصص و تجربه‌ای در این حوزه ندارند، متاسفانه باعث تشتت شده است. بنابراین از وزیر ورزش می‌خواهیم با اصلاح ترکیب هیات مدیره این ۲ باشگاه به‌خصوص استقلال به وظیفه قانونی خود عمل کند.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها