رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 296243

آزمایش موفقیت‌آمیز اولین تاکسی پرنده جهان در دبی

ساعت24-دبی برای تبدیل شدن به اولین شهر دارای تاکس‌های هوایی، پرواز آزمایشی این تاکسی‌ها را آغاز کرد.

div>

به گزارش رویترز، اولین تاکسی پرنده جهان با ظاهری شبیه به پهپاد و ظرفیت حمل دو مسافر، نخستین پرواز آزمایشی خود را روز گذشته (دوشنبه) در دبی با موفقیت پشت سر گذاشت.

دبی آزمایش تاکس‌های هوایی را آغاز کرد

این تاکسی هوایی که توسط شرکت آلمانی Volocopter ساخته شده، شبیه یک بالگرد کوچک دو نفره است که ۱۸ پروانه در اطراف بدنه آن قرار گرفته است.

از این تاکسی هوایی برای اولین بار در مراسم تشییع شیخ حمدان بن محمد، پسر پادشاه دبی، استفاده شد.

با توجه به نبود امکانات کنترل از راه دور برای این تاکسی‌ها و داشتن حداکثر ۳۰ دقیقه زمان پرواز، تجهیزاتی مانند باتری‌های پشتیبان، روتور‌ها و چندین چتر نجات برای استفاده در شرایط اضطراری، در این تاکسی‌ها تعبیه شده است.

شرکت ولوکوپتر در حال رقابت با دوازده شرکت اروپایی و آمریکایی است تا براساس دانش و چشم‌انداز علمی-تخیلی خود یک فرم جدید از حمل و نقل شهری را با قابلیت برخاست و فرود عمودی توسعه دهد.

شرکت معروف ایرباس طبق برنامه از پیش اعلام کرده خود، قرار است اولین تاکسی‌های پرنده خود را تا سال ۲۰۲۰ آماده پرواز کند.

مدیر عامل شرکت ولوکوپتر گفت: در حال حاضر این تاکسی‌ها بر اساس مسیریاب ماهواره‌ای پرواز می‌کنند. ما هم اکنون به دنبال افزایش توانایی‌های این خودرو و رفع موانع پیش‌رو هستیم.

دبی آزمایش تاکس‌های هوایی را آغاز کرد

در پرواز آزمایشی روز دوشنبه در دبی در حالی که شیخ حمدان و همراهان او در لباس‌های سفید، بر روی عرشه کشتی این پرواز آزمایشی را مشاهده می‌کردند، این تاکسی پرنده درحدود ۲۰۰ متر بالا رفت و به مدت ۵ دقیقه نیز در آسمان پرواز کرد.

امارات متحده عربی طبق برنامه قرار است به عنوان اولین کشور عرب یک کاوشگر بدون سرنشین را نیز تا سال ۲۰۲۱ به مریخ اعزام کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها