رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 296274

توهین وزیر مهاجرت دانمارک به پیامبر اسلام (ص)

ساعت24-وزیر مهاجرت دانمارک در اقدامی که آن را دفاع از آزادی بیان خواند، تصویر توهین‌آمیز سال ۲۰۰۶ یک روزنامه دانمارکی درباره پیامبر اسلام (ص) را در صفحه فیس‌بوک خود بازنشر کرد.

9+5459+
به گزارش خبرگزاری رویترز؛ وزیر مهاجرت دانمارک روز سه شنبه در اقدامی شنیع، عکسی از صفحه آیپد خود را که یکی از تصاویر توهین‌آمیز به پیامبر اسلام(ص) بود و حدود یک دهه قبل خشم مسلمانان را برانگیخت، در حساب کاربری فیس بوک خود بازنشر کرد.

این پست فیس‌بوکی در واکنش به تصمیم موزه «اسکوگارد» در وایبورگ، دانمارک مبنی بر عدم مشمولیت این تصویر در نمایشگاه توهین به مقدسات این موزه، منتشر شد.

«اینگر استوی برگ»، وزیر مهاجرت و ادغام دانمارک با انتشار این تصویر در حساب فیس‌بوک خود نوشت: این انتخاب موزه است و آنها برای انجام آن اختیار تام دارند ولی به عقیده من شرم‌آور است.

این عکس فیس‌بوکی، آیپد «استوی برگ» را نشان می دهد که تصویر توهین به پیامبر اسلام (ص) را به عنوان تصویر پس زمینه دستگاه خود انتخاب کرده است. او همچنین در ضمیمه این پست نوشت: از این تصویر برای پس زمینه صفحه نمایش آیپد استفاده می کنم چراکه به من یادآوری می کند که دانمارک یک کشور با آزادی بیان است که حتی حق انتقاد از ادیان نیز در آن وجود دارد.

در سال 2006 مجموعه ای از نقاشی های جنجالی با موضوع توهین به مقدسات در روزنامه «یولاندس پوستن» دانمارک به چاپ رسید که پس از انتشار آنها به سه سفارت دانمارک حمله شد.

تصویری که وزیر مهاجرت دانمارک در فیس بوک منتشر کرد یکی از آن نقاشی ها بود.

اینگر استوی برگ را یکی از دنبال کنندگان سیاست های «کیاسه برگ»، رهبر سابق حزب ضد خارجی دانمارک می دانند. او از سرسخت ترین مخالفان پناهجویان است و برای نخستین بار در سرمای هوا، پناهجویان را از اردوگاه ها به چادر منتقل کرد.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها