رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 297697

اعتراض مطهری به حکم لغو فعالیت «سپنتا نیکنام»

ساعت24- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف فعالیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد (سپنتا نیکنام) را خلاف قانون دانست و گفت که مجلس با استفاده از ابزار نظارتی خود این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

علی مطهری.jpg
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف فعالیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد (سپنتا نیکنام) را خلاف قانون دانست و گفت که مجلس با استفاده از ابزار نظارتی خود این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

علی مطهری با بیان اینکه توقف فعالیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد قانونی نیست، اظهار داشت: این توقف به استناد ابلاغیه جناب آقای جنتی دبیر شورای نگهبان انجام شده که در آن تبصره ۱ ماده ۲۶ قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور به استناد فرمایش امام خمینی در سال ۵۸ خلاف شرع دانسته شده است.

این در حالی است که شورای نگهبان نمی‌تواند قانونی را پس از آن‌که سال‌ها از تایید آن توسط این شورا گذشته است، خلاف شرع اعلام کند بلکه اگر پیشنهادی درباره تفسیر یک قانون دارد باید آن را به دولت یا مجلس بدهد تا آن‌ها به صورت لایحه یا طرح ارائه کنند و مراحل قانونی خود را طی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: علاوه بر این، ابلاغیه مذکور مصوبه شورای نگهبان نیست، بلکه صرفا از طرف آقای جنتی صادر شده است. گذشته از این‌ها اگر مطلبی مخالف سخن امام (ره) در جایی بود، به این معنی نیست که خلاف شرع است؛ بنابراین توقف فعالیت عضو زرتشتی شورای شهر یزد کاملا خلاف قانون است.

مطهری در پایان گفت که مجلس با استفاده از ابزار نظارتی خود این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها