رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 299030

«مسعود رضایی درگفت وگو باساعت 24 مطرح کرد

دادن سهام سود آور به جای پول نقدبه سپرده گذاران سرگردان

ساعت24-روزهای نگران کننده و اندوه بار سپرده گذاران در موسسه های اعتباری که اعتبار ندارند تا حتی اصل پول آنها را برگردانند از بدترین رخدادهای بازار پول است .

+6212+32
پیامدهای منفی و گسترده این پدیده نمایندگان مجلس قانون گذاری ایران را نیز به پیدا کردن راه حل وادار کرده است نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در همین مسیر و با هدف کاهش دردسرهای بعدی و کاهش رنج سپرده گذاران بلاتکلیف معتقد است دولت برای حل مشکل سپرده گذاران موسسات مالی اعتباری غیرمجاز تعطیل شده، باید سهام کارخانجات و شرکت های اقتصادی بزرگ و سودآور را به سپرده گذاران بدهد.

«مسعود رضایی» در گفتگوی اختصاصی باخبرنگار «ساعت 24» گفت: واقعیت امر این است که دولت و بانک مرکزی پولی ندارند که به این سپرده گذاران بدهند و به همین دلیل تاکنون مشکل مردم حل نشده است و بنابراین بهترین راه این است که دولت سهام شرکت ها و کارخانجات بزرگ سودآور دولتی را به جای پول سپرده گذاری شده به مردم بدهد تا مشکل مردم حل شود. وی اظهارداشت: اگر این اتفاق رخ دهد و دولت تضمین های لازم را به مردم بدهد که سودآوری این شرکت ها قطعی است، هم مشکل معترضان که مدتی است مدام درحال تجمع و تحصن هستند حل می‌شود و هم با واگذاری این سهام، خصوصی سازی به معنای واقعی تحقق پیدا کرده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر کاهش سود سپرده ها تصریح کرد: مسایل اقتصادی و بانکی بسیار پیچیده است و باید برای اجرای طرح های اقتصادی کلان تمام جوانب امر را سنجید.اگر به مباحثی نظیر کاهش نرخ سود سپرده های بانکی همه جانبه نگاه نشود تبعات سنگینی برای جامعه به دنبال خواهد داشت. «رضایی» خاطرنشان ساخت: به مباحث اقتصادی نباید به دید سیاسی و احساسی نگریست.

وی افزود: کاهش نرخ سود سپرده ها خوب است اما در صورتی که سرمایه های مردم از بانک ها به سمت تولید و اشتغال هدایت شود.در شرایطی که در بازار رکود کامل حاکم است چگونه می توان این سرمایه های مردمی را در تولید و ایجاد اشتغال به کار گرفت. وی تاکید کرد: اکنون که دولت سود سپرده ها را کاهش داده باید با تدابیری مشکل رکود را نیز حل کند تا زمینه برای خروج سپرده های بانکی مردم به سمت بازار کار فراهم شود.
سپرده گذارانی که به هردلیل به جای مراجعه به بانکهای معتبر دسترنج خود را در موسسه های اعتباری کم رونق پس انداز کرده اند چندین ماه است در گرفتن اصل پول خود نیز با تنگنا مواجه شده اند. تلاش بانک مر کزی برای تامین منابع مالی مورد نیاز که با ان بشود اصل و سود سپرده ها را بدهد به دلیل شرایط نامساعد به بن بست رسیده است و کارشناسان و مدیران بانکها و اقتصاددانان دنبال منابع غیرتورم زا برای دادن پول شهروندان هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها