رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 299745

دادستان کل کشور: در دستگاه امیرالمومنین هم برخی نارسایی ها وجو داشته است/ اگر در قوه قضاییه آنگونه که باید عمل میکردیم، شاهد این حجم از فساد نبودیم

ساعت24-دادستان کل کشور تاکید کرد: پستی که امروز به من و شما سپرده شده، یک امانت است که باید قدرش را بدانیم و از این سنگر به مردم خدمت کنیم.

محمدجعفر منتظری
حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در سی و ششمین سالگرد تأسیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: اگر منشور حکومت امیرالمومنین را در همه عرصه‌ها و نیروهای مسلح و امنیتی حاکم کنیم، قطعاً زندگی ما خیلی بهتر از این خواهد بود.

وی افزود: در رابطه با به کارگیری کارگزاران حضرت علی به مالک نوشته بودند کارگزارانی را که می‌خواهی به کاربگیری بر اساس رابطه‌های شخصی و خانوادگی به کار نگیر و آنها را آزمون و خطا کن، باید اعمال آنها را کاملاً تحت مراقبت قراردهی و ماموران صادق و راستگو و وفادار به کار را برای مراقبت آنها به کارگیری.

دادستان کل کشور تاکید کرد: پستی که امروز به من و شما سپرده شده، یک امانت است که باید قدرش را بدانیم و از این سنگر به مردم خدمت کنیم.

حجت الاسلام منتظری عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز داریم این است که بخش فساد اداری متناسب با مملکت اسلامی نیست. اگر در کشوری در اداراتش امکان کار در ساعت اداری وجود دارد اما کارمند کار نمی‌کند، خیانت است. آنچه مهم است قانون و اجرای قانون است.

وی ادامه داد: اگر در قوه قضاییه ٥٠ درصد مردم ناراضی باشند، طبیعی است چون محکوم می‌شوند اما این مقدار نارضایتی مردم یعنی قطعاً یک مشکلی وجود دارد. به صراحت اصل ١٧٤ سازمان بازرسی کل کشور بر دو امر نظارت دارد؛ حسن انجام امور، اجرای صحیح قوانین.

دادستان کل کشور تاکید کرد: اگر در سازمان بازرسی مواردی را که قانون به عهده ما گذاشته به درستی انجام دهیم، آیا باز هم شاهد این حجم از فساد هستیم؟ این حرف من به معنای زیر سوال بردن زحمات شما نیست. اما امروز می‌خواهیم خروجی کار شما را تحلیل کنیم. به نظر شما چه اشکالاتی وجود دارد که شاهد اینگونه فسادها هستیم. اگر ما در قوه و شما در بازرسی آنگونه که باید عمل می‌کردیم، شاهد این حجم از فساد نبودیم.

وی افزود: اگر بخواهیم اقتصاد سالم باشد، باید آن را از حالت دولتی خارج و به دست مردم بسپاریم که یک راهش همین خصوصی‌سازی است. دوستان سازمان بازرسی! چرا از وقتی کلید واگذاری‌ها می‌خواهد بخورد نباید حضور داشته باشید؟ می‌گویند فلان مقدار نیرو داریم و فلان و فلان. من واقعا به آقای سراج می‌گویم اگر نیاز به قانون داریم قانون‌تان را در مجلس پیگیری کنید. چرا از فناوری روز استفاده نکنیم و در سیستم مالیات و گمرکات ورود نکنیم؟

منتظری با تاکید بر اینکه یک بخشی از نارسایی‌ها طبیعی است و حتی در دستگاه امیرالمومنین هم بوده اما تاریخ برخورد حضرت امیر را هم ثبت کرده است. ما می‌بینیم با یک مسائلی مواجه هستیم که در هیچ عقل و منطقی نمی‌گنجد. قوه می‌خواهد در پرونده‌های مهم با مهره‌های مهم برخورد کند، می‌گویند سیاسی‌کاری می‌کنیم. آقایی می‌گوید قوه بیکار است و مردم را احضار می‌کند!

وی با اشاره به اینکه در انتخابات تخلفات صریح خلاف قانون داشتیم، یادآور شد: من یه واسطه جایگاه حقوقی‌ام از این‌ها مطع هستم. برخی آقایان تخلفات روشنی داشتند. می‌خواهیم برخورد کنیم می‌گویند برخورد سیاسی است. این حرف هم مربوط به دولت سابق و هم مربوط به دولت فعلی است. اینکه می گویند سیاسی برخورد می‌کنیم یعنی چه؟ بی انصاف‌ها این چه حرفی است که می‌زنید؟

منتظری تاکید کرد: شما تصور می‌کنید اگر قوه قضائیه در یک کشور به بی‌خاصیتی تعریف شود، به نفع مردم است؟ آقای نماینده که از رانت وابستگی به این و آن استفاده می‌کنی و دنبال بدست آوردن نکته‌ای علیه قوه قضائیه هستی تا قوه را به چالش بکشی، حالا اگر انسان می‌دید این فرد در همه عرصه‌ها وارد می‌شد دلش نمی‌سوخت. این آقا حق ورود در مسائل قضایی را ندارد حکایت این آقا مثل فردی است که روضه می‌خواند غش می‌کند سمت خانم‌ها. چرا از جاسوس‌ها و اپوزیسیون حمایت میکنی؟ چرا از افراد عادی حمایت نمی‌کنی؟ می‌روند از جریان فتنه و امثالهم حمایت می‌کنند و خود را مدعی آزادی معرفی می‌کنند. اگر مدعی آزادی هستید چرا دروغ می‌گویید. وقتی از جریان سیاسی خاصی حمایت می‌کنید این یعنی دنبال عدالت واقعی نیستید.

وی گفت:‌ نمی‌گویم از قوه قضائیه انتقاد نکنید. نقد راه دارد یا علمی حقوقی است یا رایی را نقد کنید. اما از یک جریان و اشخاص خاصی یا محکومین خاصی حمایت کردن نشان می‌دهد به دنبال منافع سیاسی هستید. که نه برای نماینده، نه قاضی، نه مقامات اجرایی، امری شایسته است. امروز به صراحت می‌گویم امروز طوایف سازمان بازرسی آسیب‌شناسی خود سازمان است. اگر کردید بگویید این نقایص چیست.

دادستان کل کشور تاکید کرد: اینکه نماینده‌ای هر روز تریبونی پیدا کند دائم قوه قضائیه را بکوبد به نفع کیست؟ اگر فردا دعوایی داشته باشید به چه کسی مراجعه میکنید؟ بگذارید دستگاه قضایی در چارچوب قانون اقتدار خود را داشته باشد. قوه قضائیه مقتدر مانند قوه دفاعیه مقتدر موثر است. می‌توانید در ایجاد امنیت بهره ببرید. اشکال را منطقی و حقوقی بگویید.

منتظری یادآور شد: من سال‌های زیادی است در مدیریت عالی قوه قضائیه هستم آیا یکی از شما آمدید و گفتید که من این مشکل را دارم و این مشکل قانونی حل کن و من این کار را نکردم؟ فقط تریبون گرفتند. آی فلان آی بهمان کردید. یک کسی که اطلاعاتی کمی از پرونده دارد، اظهارنظر می‌کند. اگر مقامی هستی که می‌توانی به اطلاعات پرونده دسترسی پیدا کنی، بفرما و الا چطور به خود اجازه می‌دهی چشم‌بسته تیری رها کنی چه کسی نتیجه و فایده می‌برد فکر می‌کنید تضعیف قوه قضاییه به نفع مردم است؟ هیچ دستگاهی مانند قوه قضائیه در درونش عوامل نظارتی ندارد با همه این‌ها در نظارت ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان حساب‌شده و دقیق می‌بینند کجا را باید هدف قرار دهند تا نظام تضعیف شود، گفت: یکی از محورهای اصلی هدف آنها قوه قضائیه است. تهاجم‌هایی که از طرف دوستان است حسابش جداست. آنهایی که با هدف براندازی این کار را می‌کنند چند هدف عمده استراتژیکدارند و به صورت برنامه‌ریزی شده حرکت براندازی را ادامه می‌دهند.

منتظری ادامه داد: البته از روز اول این کار را می‌کردند. امروز قوه قضائیه را به روش مختلف می‌کوبند؛ با دروغ و نسبت ناروا این کار را می‌کنند. یکی از راه‌های دشمن از بین بردن اعتماد مردم نسبت به قوه قضائیه است. ما باید کاری کنیم اعتماد مردم حفظ شود؛ مثلا می‌بینید سپاه را هدف می‌دهند. زمزمه‌هایی سر داده‌اند که آن را جزو گروه‌های تروریستی معرفی کنند؛ سپاهی که تولدش با تولد انقلاب است و از ابتدای پیروزی انقلاب در عرصه مختلف بوده است. اگر سپاه قدس نبود، آیا عراق شاهد این پیروزی‌ها بود؟ وقتی سردار سلیمانی به عراق، لبنان و سوریه می‌رود، ببینید مردم چطور با او برخورد می‌کنند. سردار سلیمانی نماد کارهای سپاه است. جالب است در این میان سپاه تروریست شود و نتانیاهو و اسرائیل نماد آزادی‌خواهی شوند مسیر حرکت استکبار کجاست؟

وی با تاکید بر اینکه حرکت دشمن حساب شده است، گفت: سپاه چراغی نیست که بخواهید با فوتی آن را خاموش کنید، در این صورت ریشه شما می‌سوزد.

دادستان کل کشور یادآور شد: همین امروز تیتر برخی از روزنامه‌ها را دیدم که بسیار جای تاسف است، این روزنامه‌ها چه کار می‌کنند؟ برخی از این تیترها جز آن است که انسان بگوید تو عامل استکبار هستی؟ فکر می‌کنید اگر سپاه و قوه تضعیف شد نان شما در روغن است؟ این ره که شما میروید به جهنم است. نظام با اقتدار ایستاده و هیچ شکی در آن نیست. برخی عناصر که کرم‌صفتانه آسیب می‌زنند، حواسشان را جمع کنند نظام تا یک جایی سکوت می‌کند.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها