رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 299913

ایران دررتبه 113 قراردارد

کره جنوبی بازهم در صدر اینترنت پر سرعت در جهان

ساعت24-ده سال پیش اگر گفته می شد کسی که توانایی کار با کامپیوتر و اینترنت را نیاموزد فرد بی سوادی است برای شمار قابل اعتنایی از شهروندان جهان معنا نداشت اما امروز این حرف برای همه مثل روز روشن است. در چند سال آینده بدون تردید کسی نیست که با کامپیوتر بیگانه باشد و شبکه های اجتماعی آنقدر گسترده خواهند شد که کوچکترین مناسبات میان آدمیان از این راه انجام می شود.

989
style="text-align:justify">این روزگار پیش رو ام الزامهای خود را دارد و حرف این است که کدام سرزمین در ارایه خدمت اینترنت به شهروندان سرعت بیشتری دارد. اکنون چند سال است که کشورهای جهان با این معیار انتخاب می شوند. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اروپا در تازه ترین گزارش خود در مورد وضعیت اینترنت در مورد چشم انداز اقتصاد دیجیتالی در سال ۲۰۱۷ امکان دسترسی ساکنان کشورهای عضو به اینترنت پرسرعت را ۹۹.۳ درصد اعلام کرد. آماری که با توجه به رشد تصاعدی استفاده از گوشی های همراه و توسعه دسترسی به اینترنت پرسرعت ۴جی، موید تغییر کاربری تلفن های همراه از حوزه مکالمه به حوزه داده ها و دیجیتال است. در بین کشورهای عضو، کاربران فنلاندی از این حیث در صدر قرار دارند. در سال ۲۰۱۶ هر کاربر در این کشور حوزه اسکاندیناوی ماهیانه بطور متوسط ۱۰.۹۶ گیگابایت اینترنت سیار استنفاده کرده است. این میزان در مورد کاربران سوئد و کره جنوبی بترتیب ۴.۳۸ و ۳.۸۳ گیگابایت بوده است که بعد از اتریش با متوسط ماهیانه ۶.۲۸ گیگابایت در رتبه های سوم و چهارم قرار داشته اند. کاربران لهستان، سوییس، آمریکا، ترکیه و ژاپن رده های بعدی جدول ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده اند.
سریع‌ترین اینترنت جهان در کره جنوبی
آکامای (شرکت عرضه کننده ی محتوا از طریق اینترنت) در تازه ترین گزارش خود، رده بندی جدید کشورهای جهان بر اساس سرعت اینترنت را منتشر کرده است.طبق تحقیقات به عمل آمده در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶، کره جنوبی کماکان با در اختیار داشتن سرعت میانگین ۲۶.۱ مگابیت بر ثانیه سریعترین اینترنت جهان را دارا بوده است.در میان کشورهای اروپایی نروژ و سوئد بترتیب با میانگین سرعت ۲۳.۶ و ۲۲.۸ مگابیت بر ثانیه رتبه های اول و دوم اروپا و دوم و سوم جهان را بالاتر از هنگ کنگ (۲۱.۹) در اختیار دارند.کشورهای سوییس، دانمارک، فنلاند، سنگاپور، ژاپن و هلند هم فهرست ده کشور برتر جهان را از نظر سرعت اینترنت کامل می کنند.این در حالیست که در میان کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا کشورهای کنیا و اسرائیل بترتیب با سرعت ۱۵ و ۱۴.۴ مگابیت بر ثانیه رتبه های ۲۳ و ۲۷ جهان را از آن خود کرده اند و این در حالیست که ایران با سرعت متوسط ۴.۱ مگابیت بر ثانیه در جایگاه ۱۱۳ دنیا قرار دارد.در این طبقه بندی قبرس با سرعت ۷.۱ مگابیت بر ثانیه بدترین کشور اروپایی است و کشورهای یونان (۷.۵)، کرواسی (۸.۲)، ایتالیا (۸.۷) و فرانسه (۱۰) با کمی فاصله بالاتر از قبرس جای گرفته اند.

بالاترین جایگاه اتصالات سیار در جهان به بریتانیا با سرعت میانگین ۲۶.۸ مگابیت بر ثانیه تعلق دارد. ونزوئلا از این حیث با سرعت میانگین ۲.۹ مگابیت بر ثانیه بدترین جایگاه را در بین کشورهای مورد مطالعه به خود اختصاص داده است.این در حالیست که سرعت اتصالات سیار در امارات متحده عربی به ۱۷.۲ مگابیت بر ثانیه می رسد. این میزان در استرالیا ۱۳.۸ و در آمریکا و کانادا ۱۰.۳ مگابیت بر ثانیه تخمین زده می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها