رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 299964

دلفی – صیادمنش

زوج ویرانگر فوتبال ایران در جام جهانی را بشناسید

ساعت 24-برد قاطع برابر آلمان و قطعی کردن صعود به مرحله بعد جام جهانی زیر 17 سال هند باعث شد تا فیفا به تمجید از نوجوانان ایران بپردازد.

شیرین ترین و قاطع ترین برد ایران در تاریخ جام های جهانی زیر 17 سال مقابل آلمان به ثبت رسید، جایی که ایرانی ها با نمایش دلنواز و تهاجمی خود برد 4-0 را برابر ژرمن ها خلق کردند؛ در حالی که می توانستند بیشتر از این تعداد هم گل بزنند. با این برد صعود ایران به مرحله بعد زودتر از چیزی که تصور می شد به ثبت رسید تا همه نگاه ها به این تیم جلب شود.


سایت فیفا در پی این نتیجه به سراغ دو ستاره خط حمله نوجوانان ایران رفت و آنها را با لقب "زوج ویرانگر و تشنه گلزنی" خطاب قرار داد. یونس دلفی و الله یار صیادمنش از دید سایت فیفا باعث و بانی ثبت یکی از بهترین و تاریخی ترین بردهای فوتبال ایران در جام جهانی زیر 17 سال بودند که پس از پایان بازی هم در آغوش هم شادی زاید الوصفی داشتند.


سایت فیفا در تمجید از آنها نوشت:« در زمین، آنها به خوبی با هم کار می کردند تا جایی که از همان دقایق اول بازی به کابوس مدافعان آلمان تبدیل شدند، چون مهار این زوج از عهده آنها بر نمی آمد و هر لحظه این کابوس شدیدتر و ویرانگرتر می شد و در نهایت هم باخت عجیب 4-0 را برای آلمان ها در پی داشت».


در ادامه این گزارش آمده است:«پس از دو سال کنار هم بودن در اردوها و تمرینات این زوج در بازی های قهرمانی آسیا به پختگی لازم رسید و حالا با شناخت بیشتر می بینیم که آنها زوجی ویرانگر و تشنه گلزنی در خط حمله ایران هستند. هر دو با از خودگذشتگی و درک متقابل توانستند دست به کار مهمی برای فوتبال ایران بزنند. صیادمنش در خصوص این هماهنگی گفت:"ما قبل از هر مسابقه با هم صحبت و یک برنامه کاری مشخص تعبیه و آن را اجرا می کنیم و همواره جزئیات بیشتری را در خصوص برنامه کاری زیر نظر می گیریم و دوست نداریم چیزی را در زمین مسابقه به شانس بسپاریم».

نکته ای که در ادامه گزارش فیفا، یونس دلفی هم آن را تایید کرد و گفت:"اله یار یک جنگجوی تمام عیار در خط حمله است که هیچ گاه دوست ندارد موقعیت گلزنی را از دست بدهد. او گرسنه گلزنی به حریفان است و سرعت و چابکی اش در این راه به او کمک های شایانی می کند. به نظرم دانستن نقاط قوت یکدیگر به من و اله یار کمک کرده تا زوج خوبی شویم، درست مثل دو بازی گذشته که روی گلزنی برای ایران این شناخت تاثیر فراوانی داشت".


در پایان این گزارش سایت فیفا به سراغ مربیان ایران و آلمان رفت جایی که کریستین ووک سرمربی آلمان گفت:« مقابل ایران اصلا خوب نبودیم به خصوص در دفاع که نتوانستیم مقابل توان تهاجمی ایران تاب تحمل بیاوریم. ایرانی ها بازیکنان قدرتمندی در خط حمله دارند که حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت». همچنین عباس چمنیان هم در تایید برنامه های تهاجمی خود گفت:« می دانستیم دفاع آلمان ضعف هایی دارد، از همین رو از دلفی و صیادمنش خواستم تنها روی عمق دفاع آلمان تمرکز کنند و خوشحالم به نتیجه ای که می خواستیم رسیدیم».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها