رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 299997

5 احتمال درباره تصمیم ترامپ برای برجام

ساعت24-هفته نامه «امید جوان» درشماره تازه خود و در تحلیل هفتگی سیاسی احتمالات مربوط به تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا درباره برجام را بررسی کرده و 5 مورد را محتمل دانسته است.

برجام
نخست این که خروج از برجام را اعلام کند. به اعتقاد نویسنده هر چند این گزینه خواست اصلی ترامپ است ولی مشاوران توصیه نمی کنند زیرا به روابط آمریکا با متحدان اروپایی آسیب می رساند.


احتمال دوم این که پای بندی آمریکا به برجام را اعلام کند اما متقابلا ایران را متهم به نقض برجام سازد و مواردی چون فعالیت های موشکی را بهانه کند.


احتمال سوم که از جانب وزیر دفاع آمریکا هم مطرح شده خروج از برجام بدون اعمال تحریم تازه است به این معنی که نه همکاری می کنند نه مجازات.


احتمال چهارم تأکید بر اصلاحیه و الحاقیه به منظور برداشتن سقف زمانی و افزودن موضوعات موشکی و حتی نفوذ منطقه ای ایران است. این گزینه را پیشاپیش ایران رد کرده واز زبان رییس جمهور روحانی نیز به صراحت در نیویورک بیان شده است.


گزینه پنجم که به نظر نویسنده محتمل تر است اما این است که تحریم ها را متوجه سپاه کند و بر این اساس دولت ایران را هم با چالش رو به رو سازد. در این حالت از برجام خارج نشده اما سپاه پاسداران را هدف قرار می دهد تا متحدان اروپایی نیز نتوانند مانند گزینه لغو برجام موضع صریح اتخاذ کنند.


تصمیم دونالد ترامپ درباره توافق هسته ای امشب یا فردا شب ( پنج شنبه شب یا جمعه شب) اعلام خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها