رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 300009

آمار ضعیف مربیان آلمانی در دربی؛ شفر محکوم به برد

ساعت 24-در تاریخ تقابل‌های گذشته دو تیم از شهرآورد شماره یک تا شهرآورد شماره ۸۴، سیزده مربی خارجی هدایت این دو تیم را تجربه کرده بودند و وینفرید شفر آلمانی چهاردهمین مربی خارجی است که سرمربیگری یکی از این دو تیم را در شهرآورد بر عهده گرفته است. آلن راجرز، ایوان کونوف، یورگن گده، استانکو پابلکوویچ، وینگو بگوویچ، راینر زوبل، مصطفی دنیزلی، زلاتکو کرانچار و برانکو ایوانکوویچ مربیان خارجی تیم پرسپولیس در ضشهرآوردهستند و از آن طرف هم رایکوف، جگیچ، سکوموروخوف و کخ مربیانی بودند که روی نیمکت استقلال حضور در این بازی را تجربه کرده بودند. شفر نیز جدید ترین خارجی فوتبال ایران است که شهرآورد را تجربه می‌کند.

پیش از شفر سه آلمانی حضور در شهرآوردبه‌عنوان سرمربی را تجربه کرده بودند که سهم پرسپولیس ۲ و سهم استقلال یک مربی بود. رولند کخ تنها مربی آلمانی بود که تا قبل از شفر هدایت استقلال را تجربه کرده بود اما در تیم پرسپولیس یکبار زوبل و یکبار هم یورگن گده به‌عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم در شهرآورد نشسته بودند. شفر در واقع چهارمین مربی آلمانی است که در نقش سرمربی در شهرآورد حضور پیدا می‌کند. تاکنون سه بار آلمانی‌ها به‌عنوان سرمربی در شهرآورد حضور داشتند که در هیچ کدام از آنها برنده نشده‌اند. استقلال تنها یک شهرآورد با مربی خارجی تجربه کرده و در همان یک بازی رولند کخ برابر تیمی که علی پروین هدایت آن را عهده دار بود با تساوی یک-یک متوقف شد.

زوبل یکی از مربیان آلمانی پرسپولیس در تقابل با استقلالی که هدایت آن بر عهده امیر قلعه نویی بود با حساب ۳ بر ۲ مغلوب شد و یورگن گده دیگر مربی آلمانی پرسپولیس در مقابل استقلالی که منصور پورحیدری هدایت آن را بر عهده داشت تن به شکست ۳ بر یک داد. در این میان مربیان آلمانی پرسپولیسی صد در صد در شهرآوردها شکست خورده‌اند و تنها مربی آلمانی استقلال تن به تساوی داده است.

ویژگی دربی‌هایی که یک سر آنها مربیان آلمانی قرار داشتند پر گل بودن آنها است اما این بار استقلالی‌ها امیدوار هستند که شفر به‌عنوان چهارمین مربی خارجی بتواند در این بازی حساس پیروز شود. با اینکه منصوریان در استقلال آمار خوبی از خود بجا نگذاشت اما چون در بازی شهرآورد قبلی پیروز میدان بود و نوار شکست‌های استقلال در این بازی را پاره کرد، کار شفر برای این بازی سخت است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها