رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 300619

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

هدف اصلی ترامپ افزایش تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران است

ساعت 24- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی ترامپ افزایش تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران است.

style="text-align:justify">سید حسین نقوی حسینی شامگاه شنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران در خصوص اظهارات شب گذشته رییس جمهور آمریکا، با بیان این که ترامپ برخلاف ادعاهای خود، در بیاناتش حرفی از لغو برجام نزد، گفت: وی جرات نکرد، وعده گذشته خود مبنی بر خروج از برجام را عملی کند و این موضوع را به کنگره محول کرد، حال ما باید ببینیم، کنگره در ۶۰ روز وقتی که دارد، چه تصمیمی خواهد گرفت.

وی افزود: تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران از منافع برجام بهره مند باشد، به برجام پایبند خواهد بود، در غیر این صورت تصمیم های لازم در خصوص برجام را خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این که ترامپ در اولتیماتوم های شب گذشته خود از کنگره خواست، نقایص برجام را حل کند، گفت: انسان به عقل ترامپ شک می کند، نقایص برجام ربطی به کنگره آمریکا ندارد، تعجب آور است، که رییس جمهور یک کشور مدعی با الفبای سیاست بین الملل نا آشنا است، ما با آمریکا و کنگره آمریکا توافق نکردیم، توافق چند جانبه است، هر فرد ابتدایی در عرصه بین الملل می داند، که اگر لازم باشد یک توافق بین المللی تغییر کند، ساز و کار تغییر در خود توافق پیش بینی شده است.

نقوی حسینی افزود: آمریکایی ها امروز در عرصه بین الملل و نیز منطقه دچار ناکامی های متعدد شده اند و تروریست خواندن ملت ایران نشانه عصبانیت ترامپ است، کسی نمی تواند سپاه را از کشور و ملت ایران جدا کند و اظهارات شب گذشته ترامپ نشان دهنده ناکامی های اخیر آمریکا است، آن ها می خواهند به طریقی برجام را دور بزنند و لذا آن را به کنگره خود محول می کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی آمریکا افزایش تحریم های اقتصادی علیه ایران است، که این امر نقض آشکار برجام است، نمودار اوج گیری، توسعه و پیشرفت کشور ما نشان می دهد، زمان هایی که ما تحت فشارهای آمریکایی ها بودیم، بیشترین پیشرفت را داشته ایم، بعد از اظهارات ترامپ، همه ملت ایران یکپارچه شده اند، تحریم ها روی اراده ملت ایران اثری ندارد.

تشخیص نقض برجام توسط آمریکا با هیات نظارت بر برجام است

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس قانون اقدام متقابل را تصویب کرده است، اما تشخیص این که برجام در مسیر خود حرکت می کند، یا نه، با هیات نظارت بر برجام است، بیانات ترامپ هیچ بار حقوقی و قانونی برای هیچ دولتی ندارد، اگر کنگره تصمیمی علیه ملت ایران بگیرد، قطعا نقض آشکار برجام است و قطعا ما باید اقدام متقابل کنیم.

وی با اشاره به خشم و غضب آمریکا و صهیونیست ها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: آمریکایی ها از سپاه سیلی خوردند، سپاه در برابر گروه تروریستی تکفیری داعش ایستاد و طبیعی است که علیه سپاه موضع گیری کنند.

نقوی حسینی با اشاره به به کار بردن واژه جعلی «خلیج عربی» ، گفت: بر روی سنگ قبرهای سربازان آمریکایی نوشته شده «خلیج فارس» ، اما رییس جمهور آمریکا «خلیج عربی» را مطرح می کنند، این واژه را کسی اظهار می کند، که از رژیم عربستان پول گرفته باشد، این اصطلاح جعلی و نشان دهنده کاسبکاری ترامپ است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ترامپ را نشان دهنده چهره واقعی آمریکا دانست و اضافه کرد: بنده علی رغم تمام مباحث پیرامون برجام، معتقدم آمریکایی ها در برجام گیر نیستند، آن ها در پی تضعیف منابع قدرت جمهوری اسلامی هستند، رهبری، سپاه، مردم و قدرت اقتصادی ایران منابع قدرت جمهوری اسلامی است، لذا آمریکا از برجام خارج شود یا خیر، آن ها بنا دارند، نظام جمهوری اسلامی را تحت فشار گذاشته و تضعیف کنند، اما ملت ایران مانند گذشته با مشت های محکم خود پاسخ آمریکایی ها را خواهند داد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها