رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 300892

واکنش بعیدینژاد به مواضع مقامات آمریکایی درباره ماندن در برجام

ساعت 24- سفیر ایران در لندن گفت: هنوز دو روز از اظهارات ترامپ نسبت به سیاست این کشور پیرامون برجام نمی‌گذرد که وزیر امور خارجه آمریکا روز یک‌شنبه در اظهاراتی موضع دولت آمریکا را در خصوص وضعیت برجام روشن‌تر کرده است.

حمید+بعیدی+نژاد.jpg
style="text-align:justify"> حمید بعیدی‌نژاد در مطلبی در کانال تلگرامی خود به بازخوانی اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی ان ان پرداخت و نوشت: روز یک‌شنبه اعلام کرد که ما در برجام می‌مانیم و همان‌طور که ژنرال ماتیس تاکید کرده است قصد نداریم از کنگره بخواهیم که به وضع و برگرداندن تحریم‌هایی که نتیجه آن پایان یک‌جانبه برجام خواهد بود مبادرت کند. من هم خودم با این سیاست موافق هستم و هم ترامپ با این سیاست موافق است.

تیلرسون تاکید کرد که آمریکا بررسی خواهد کرد که چگونه می‌توانیم در برجام بمانیم و سپس با دوستان و متحدین خود تلاش کنیم که نقیصه‌ها و ضعف‌های آن‌را رفع کنیم. ما کاملا اجرای برجام را دنبال خواهیم کرد و بعد به اتخاذ اقدامات لازم برای رفع ضعف‌های برجام مبادرت خواهیم کرد. وی گفت توافق بر سر اختلافات میتواند در قالب توافق دیگری ( و نه از طریق مذاکره مجدد و تغییر برجام) صورت گیرد.

بعیدی‌نژاد هم‌چنین به اظهارات نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل اشاره کرده و نوشت: نیکی هیکی که از طراحان اصلی استراتژی ترامپ در خصوص ایجاد مانع بر سر راه تایید پایبندی ایران به برجام بوده است امروز در صحبت دیگری اعلام کرده است که آمریکا در موقعیت فعلی به عضویت خود در برجام ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، علاوه بر وزیر خارجه آمریکا و نماینده این کشور در سازمان ملل، ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی این کشور نیز در اظهاراتی که به طور همزمان بیان شده است بر ماندن آمریکا بر برجام تاکید کردند، اما بر این مساله اشاره کردند که این توافق باید توسط کنگره تقویت شود.

هم چنین این مقامات بر رایزنی و گفت‌وگو موازی توافق هسته‌ای درباره مسایلی از جمله فعالیت‌های موشکی و غیره تاکید کردند.

این در حالی است که مقامات ایرانی همواره مذاکره مجدد درباره برجام یا مذاکره بر سر مسایل دفاعی کشور را رد کرده‌اند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها