رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 300953

تیراندازی و وقوع درگیریهای توپخانه‌ای در جنوب کرکوک

ساعت24 -در حالی که نخست‌وزیر عراق پیش‌تر از آغاز حرکت نیروهای عراقی به سمت کرکوک خبر داده بود، آخرین گزارش‌های منابع خبری کردی حاکی از وقوع درگیری‌هایی در منطقه «تازه خرماتو» است.

تیراندازی
an dir="RTL">منابع خبری کرد از وقوع درگیری‌هایی در «تازه خرماتو» واقع در جنوب کرکوک خبر داده‌اند. یک فرمانده پیشمرگ‌ها در این رابطه گفته است که دو طرف با استفاده از سلاح‌های سنگین در این منطقه تبادل آتش کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از پیشمرگ‌ها گزارش داده که توپخانه‌های نیروهای کردی و عراقی در جنوب کرکوک اقدام به تبادل آتش کرده‌اند.

در حالی که تلویزیون دولتی عراق پیش‌تر از کنترل مناطق وسیعی در کرکوک بدون هیچ‌گونه درگیری خبر داده بود، کمال کرکوکی، از فرماندهان پیشمرگ‌ها این موضوع را رد کرده است.

منابع خبری عراقی درحالی از کنترل کامل پایگاه K1 توسط نیروهای این کشور خبر می‌دهند که یک دستیار ارشد مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق مدعی است، این پایگاه تحت تصرف کردهاست.

در همین حال، کوسرت رسول، معاون اقلیم کردستان عراق گفته که ۳ هزار پیشمرگ دیگر در کرکوک مستقر شده‌اند. وی پیش‌تر از استقرار ۶ هزار نیرو در این منطقه خبر داده بود.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها