رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 301016

روایتی از حمله خانم نماینده به معاون استاندار خراسان رضوی با پایه میکروفون

ساعت24-اعتماد نوشت:با پایه میکروفن و فریادزنان به سمت معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی حمله می‌کند و از او می‌خواهد جلسه را ترک کند.

style="text-align:justify">
این نمایی از فیلم برخورد هاجر چنارانی نماینده اصولگرای نیشابور با سیدجواد حسینی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی در اختتامیه همایش ملی «زن، خانواده و سلامت» در نیشابور است که از دیروز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

البته رفتار چنارانی در این همایش به همین صحنه ختم نمی‌شود. دو فیلم که در مجموع ٥ دقیقه از برخوردها و سخنان چنارانی نسبت به معاون سیاسی استاندار را نشان می‌دهد، تا حد زیادی موضوع اعتراض و برخورد چنارانی با معاون استاندار را برای بیننده نمایان می‌کند. موضوع به اظهارنظر سهوی حسینی و به کار بردن عبارت «خراسان غربی» برمی‌گردد که منجر به برانگیخته شدن احساسات منطقه‌ای میان نیشابور و سبزوار شده است.

٥دقیقه توفانی

در فیلم اول چنارانی در حالی که روی سن و درست کنار تریبون جایی که معاون استاندار ایستاده تا سخنانش را بیان کند می‌ایستد و در حالی که روی تریبون می‌کوبد، فریاد می‌زند: «هنوز یک ماه از سخنانش نگذشته که الان تازه آمده و عذرخواهی می‌کند. در حالی که دو ماه فرصت داشت از مردم نیشابور معذرت‌خواهی کند.» در ادامه فیلم در حالی که اطرافیان تلاش می‌کردند او را آرام کنند چنارانی انگشت اشاره‌اش را به نشانه تاکید بالا و پایین می‌برد و ادامه می‌دهد: «قسم بخورد و بگوید غلط کردم تا پایان عمرم....» که تلاش اطرافیان برای دور کردن او از سن حرف‌هایش را ناتمام می‌گذارد.

در همان اثنا که چنارانی برای دقایقی از تریبون فاصله می‌گیرد با توضیحات یکی از دست‌اندرکاران همایش که پشت تریبون قرار گرفته معلوم می‌شود دو ماه قبل حسینی، معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در جلسه افتتاح پارلمان زنان در فرمانداری مشهد در سخنانش از عبارت «استان خراسان غربی» استفاده کرده که البته در همان جلسه هم عذرخواهی کرده است. گوینده این توضیحات می‌گوید درخواست عذرخواهی دوباره از حسینی غوغاسالاری است. اینکه فرماندار ما بومی نیست حرف درستی نیست مگر فرماندار غیر بومی نمی‌تواند کار کند؟! ما باید ملی فکر کنیم، که این سخنان گوینده با تشویق حاضران مواجه شد.

این عبارات اما آتش نیمه‌خاموش نماینده نیشابور را دوباره برافروخت. چنارانی دوباره فریاد زنان روی سن آمد و با دست به حسینی اشاره کرد که باید از جلسه بیرون برود. حسینی همچنان پشت تریبون ایستاده بود. وقتی اطرافیان او مانع نزدیک‌تر شدن چنارانی به معاون استاندار شدند چنارانی یک‌باره پایه میکروفن را بلند کرد و به طرف حسینی حرکت کرد و فریاد زد: «پاشو برو بیرون.» که حاضران حلقه دور چنارانی را تنگ‌تر کردند تا پایه میکروفن را از او بگیرند و او را به پایین سن ببرند. حسینی هم گفت: «با احترام به مردم نیشابور دیگر سخنانم را ادامه نمی‌دهم. از همه شما عذرخواهی می‌کنم، شما بسیار برای من عزیز هستید و همه توانم را برای شهر شما به کار می‌برم و از نماینده محترمان تشکر می‌کنم.» بک‌گراند این سخنان اما فریادهای بی‌وقفه چنارانی بود.

اما در فیلم دوم هم چنارانی در پایین سن در حالی که فریاد می‌زند با صدایی بریده بریده، می‌گوید: «ایشان به نیشابور توهین کرده است. چرا ایشان را به برنامه دعوت کرده‌اید. او باید جلسه را ترک کند.» تعدادی از مهمانان و دست‌اندرکاران برنامه با چهره‌هایی مبهوت و متعجب تلاش می‌کنند او را آرام کنند. اما چنارانی در حالی که همچنان فریاد می‌زند، می‌گوید: «ایشان باید از جلسه بیرون برود. من از اینجا تکان نمی‌خورم.» بعد خطاب به حسینی، معاون سیاسی استاندار با همان لحن عصبانی می‌گوید: «آقای حسینی پاشو برو بیرون.» بعد هم خطاب به حضار می‌گوید: «اگر نیشابوری هستید مدیون هستید تا وقتی حسینی اینجاست بنشینید.» چنارانی اما در ادامه اعتراضاتش فریاد می‌زند: «این (معاون سیاسی استاندار) ‌سبزواری فکر می‌کند. کسی که سبزواری فکر می‌کند لیاقت استانداری و وزارت کشور را ندارد. به نیشابور خیانت نکنید و همه بلند شوید و بیرون بروید. بعد هم خودش جلسه را ترک می‌کند.» البته بی‌آنکه کسی بیرون برود، همایش هم به کار خودش ادامه می‌دهد.

دغدغه‌های قومی چنارانی

اما منظور هاجر چنارانی از اینکه تفکر معاون سیاسی استاندار سبزواری است چه بود؟ ماجرا به یک دعوای نه چندان کهنه میان سبزوار و نیشابور بر می‌گردد. حسینی، معاون استاندار خراسان اصالتا سبزواری است. او دو ماه پیش به صورت سهوی در حین سخنرانی از عبارت خراسان غربی استفاده کرده بود. تشکیل خراسان غربی پروژه‌ای است که سبزواری‌ها پیگیر شکل‌گیری آن هستند و نیشابوری‌ها با آن مخالفند. بازتاب‌های انتشار فیلم اعتراضی چنارانی در فضای مجازی منجر به انتشار فیلم دیگری از جلسه دو ماه قبل معاون استاندار شد که در آنجا حسینی عبارت «خراسان غربی» را به کار برده بود. در این فیلم یکی از حاضرین خطاب به حسینی می‌گوید: «آقای حسینی این جلسه کمی به کام ما نیشابوری‌ها تلخ شد. شما از خراسان غربی نام بردید. این خراسان غربی جایگاه جدیدی در تقسیمات کشوری است؟» که حسینی به او پاسخ می‌دهد: «اگر چنین چیزی گفتم اشتباه گفته‌ام. منظور من غرب استان خراسان بود. اگر گفته‌ام خراسان غربی اشتباه گفته‌ام.» توضیحاتی که نماینده نیشابور را راضی نکرده تا دو ماه بعد اینچنین به آن واکنش نشان دهد.

دیروز در پایان همایش هم سعید شیبانلو فرماندار نیشابور به این حواشی واکنش نشان داد و گفت: «این رفتار به هیچ‌وجه پسندیده نبود. در سابقه تاریخی و فرهنگی و جایگاه نیشابور چنین رفتارهایی وجود نداشته و قابل قبول نبوده است. چنین مهمان‌نوازی اصلا سابقه نداشته است. اگر حتی یک درصد پیش‌بینی می‌کردیم چنین اتفاقی خواهد افتاد اصلا مهمان دعوت نمی‌کردیم. اما ما به عنوان انسان به حدی از حرمت و احترام قایل هستیم و به تبع انتظارمان این بود که رسم ادب و مهمان‌نوازی را با همان حداقل وجوه انسانی و اخلاقی حفظ کنیم. اگر پیش‌بینی می‌کردم این وجوه تا این اندازه مخدوش خواهد شد و تنزل خواهد کرد اصلا این برنامه را برگزار نمی‌کردم و مهمان هم دعوت نمی‌کردم و این اتفاق هم نمی‌افتاد. امیدوارم بعد از این‌چنین رویدادی تکرار نشود.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها