رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 301211

بازداشت حمله کنندگان به سفارت ایران در لندن

ساعت 24- روز شنبه ۲۲مهرماه ۱۳۹۶ در روز تعطیلی اداری دو نفر از طرفداران سازماندهی شده‌ی گروه خود ساخته ای موسوم به "ری استارت" که به سفارت ایران در لندن حمله کرده بودند، توسط پلیس لندن دستگیر و برای بازجویی به بازداشتگاه منتقل شدند.

style="text-align:justify"> این افراد تصویر محمد حسینی شومن برنامه‌ی فارسی در آمریکا را بر پشت لباس خود داشتند و نشان این گروه را نیز با رنگ بر دیوار ساختمان سفارت کشیدند.

این مجری چندی است که با تحریک هیجان جوانان به آنان دستور حمله به مساجد، مراکز اسلامی و نهادهای دولتی مستقر در ایران و خارج از کشور را صادر کرده است. دستگیری این افراد که با هماهنگی سفارت ایران در لندن و حضور به موقع پلیس لندن در محل سفارت صورت گرفت، باعث شد تا این دو مهاجم از وارد آوردن خسارات بیشتر که معمولا به آتش زدن ساختمان‌ها می انجامد، باز بمانند.

یکی از مسئولان پلیس لندن امروز ضمن حضور در محل سفارت ایران در لندن و تهیه گزارش از شرایط سفارت و خسارات وارد شده، ضمن تاکید بر ادامه بازجویی این دو نفر به منظور یافتن انگیزه‌ها و احیانا اعضای دیگر این گروه در انگلیس، بر اراده پلیس انگلستان برای تامین امنیت سفارتخانه‌های خارجی تاکید کرد.
این گروه اخیرا در حمله به مرکز اسلامی شهر منچستر، به ساختمان آن مرکز خسارات قابل توجهی وارد کرد و مهاجمین فیلمی را که خود از جریان حمله تهیه کرده بودند را در شبکه‌های مجازی منتشر ساختند.
به گفته پلیس، کشف ارتباط احتمالی این دو فرد دستگیر شده با مهاجمین در دیگر نقاط انگلیس نیز جزو موضوعات مهم برای پلیس انگلیس است.
بررسی موضوع از جمله امکان باز کردن پرونده قضایی مستقلی علیه اعضای این گروه و احیانا رهبر آنها در آمریکا در جریان رسیدگی است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها