رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 301314

قائم مقام وزیر کشور: باید به کمک فضای مجازی و رسانه‌ها، «مردمی شدن» پدافند غیرعامل را دنبال کنیم

ساعت24-قائم مقام وزیر کشور گفت: باید به کمک فضای مجازی و رسانه‌ها مردمی شدن پدافند غیرعامل را دنبال کنیم؛ به گونه‌ای که بدون پدافند غیرعامل زندگی برایشان سخت می‌شود. هر کجا کار مردمی شد موفق شدیم که مصداق آن هشت سال دفاع مقدس است.

سردار علیرضا عادلی مدیرکل انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور صبح امروز در دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار و پدافند غیرعامل که در وزارت کشور در حال برگزاری است، گفت: افزایش بازدارندگی، توسعه پایدار، تولید علم و اندیشه، فرهنگ‌سازی، ارتقا نظام مدیریتی اثربخش در شرایط بحران، کاهش هزینه‌های کشور، دستیابی به زیرساخت امن و مدیریت صحنه بحران و شرایط غیرنظامی و افزایش آستانه تحمل کشور در شرایط و ایمن سازی زیرساخت‌ها از تهدیدهای نرم را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ دانشگاه از این کنفرانس حمایت کردند. همچنین ۱۸ مرکز در این کنفرانس شرکت و ۱۳ دستگاه در تعیین محورهای علمی کنفرانس همراهی کردند.

سیدحسین هاشمی قائم مقام وزیر کسور هم در سخنانی گفت: پدافند غیرعامل یک نیاز کشور است و وقتی این نیاز را حس کنیم به طرف آن حرکت کنیم.

وی افزود: اگر جایگاه پدافند غیرعامل درک شود این مساله حسن زیادی برای کشور دارد و می‌توان به تامین امنیت کشور و حفظ زیرساخت‌های کشور امیدوار بود.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه مسئولان باید فهم درستی از مساله پدافند غیرعامل داشته باشند و آن را به شکل درستی به مردم انتقال دهند، اظهار داشت: می‌توانم بگویم اکثریت مردم از پدافند غیرعامل درک درستی ندارند. باید به کمک فضای مجازی و رسانه‌ها مردمی شدن پدافند غیرعامل را دنبال کنیم؛ به گونه‌ای که بدون پدافند غیرعامل زندگی برایشان سخت می‌شود. هر کجا مردمی شد موفق شدیم که مصداق آن هشت سال دفاع مقدس است.

هاشمی با اشاره به حضور دانشگاه‌ها در همایش امروز تصریح کرد: خوشحالم مراکز علمی و دانشگاه‌ها وارد این مقوله شده‌اند تا زمانی که دانشگاه‌ها وارد نشوند توفیقی بدست نمی‌آید. وزارت کشور تلاش می‌کند مساله پدافند غیرعامل را توسعه و عملیاتی و برای استان‌ها و بخش‌های کشور آن را تعریف کند.

وی افزود: ما در تهران ساماندهی صنایع را شروع کردیم و آن مساله باید در سایر استان‌های دیگر هم دنبال شوند. ساماندهی، نوسازی، استفاده از تکنولوژی و رقابت‌پذیری را در شهرک‌های جدید در تهران دنبال کردیم. ما در تهران ۴۵۰ هزار صنف و واحد خدماتی و تولیدی داریم که ۵۰ درصد آنها مجوز ندارند. ۵۰ درصد هم بالای ۵۰ نفر داشتند. این کار باید با نگاه پدافند غیرعامل در سایر استان‌ها الگو شود.

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: با تلاش وزیر کشور زمین‌هایی در اطرف حرم امام برای ستاد مدیریت بحران کشور و منطقه جانمایی شده‌اند.

هاشمی با اشاره به وضعیت منطقه‌ای خاطرنشان کرد: ما با تهدیدهای منطقه‌ای و بین‌المللی روبرو هستیم. تهدیدهای ترامپ را شنیدید. این‌ها توجه بیشتر به پدافند غیرعامل را می‌طلبد. باید زندگی مردمی و زیرساخت‌ها ایمنی‌سازی شوند.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها