رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 301573

نگاهی به عملکرد بازیکنان پرسپولیس برابر الهلال؛ نه چندان خوب!

ساعت24- اشتباهات سریالی خط دفاعی پرسپولیس از دیدار رفت برابر الهلال به بازی برگشت نیز کشیده شد و در نهایت آنها در مجموع با شکست 6 بر2 به ماجراجویی خود در لیگ قهرمانان و در مرحله نیمه نهایی خاتمه دادند. در  بازی برگشت البته بار دیگر اشتباهات، نقش اول را داشت، از اشتباه خط دفاعی تا اشتباهاتی که داور عمانی از خود به جا گذاشت. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به عملکرد نفر به نفر بازیکنان پرسپولیس در این جدال؛

علیرضا بیرانوند؛ شماره یک نیستی

علیرضا بیرانوند همچنان در مسیر سقوط قرار دارد و دیگر از دروازه‌بانی که بتوان به او اتکا کرد فاصله زیادی دارد. شاید اگر برچسب ملی‎پوش بودن نیز از روی او برداشته شود کاملا به بازیکنی معمولی تبدیل شود که فاصله زیادی برای شماره یک شدن واقعی دارد. سه ضربه به چارچوب و دو گل دریافتی. دریافت 5 گل از عمر خربین و آماری فاجعه بار در این فصل درون دروازه سرخپوشان؛ شاید زمان آن رسیده که علیرضا بیرانوند بیش از سابق به خودش بیاید.

شجاع خلیل زاده؛ اسیر اشتباهات سریالی

شجاع بار دیگر به شرایطی که درباره او گفته می‌شود بازگشته است. اشتباهات فردی و سوتی‌های عجیبی که باعث می‌شود هیچکس جسارت دفاع از او برای بازگشت به تیم ملی را نداشته باشد. مدافع میانی پرسپولیس که در جدال رفت سهم عمده‌ای در نتیجه 4 بر 0 داشت، در جدال برگشت نیز خصوصا روی گل دوم تلاشی در حد یک مدافع مبتدی داشت. شجاع خلیل زاده نیز سهمی عمده در این نتیجه داشت و نباید از اشتباهات او به سادگی گذشت، مدافعی که ادعای حضور در تیم ملی را دارد و مسلما باید در جدال‌های بین المللی عملکردی در خور این ادعا داشته باشد.

سیدجلال حسینی؛ اگر بازی رفت هم بود

کاپیتان پرسپولیس علیرغم دریافت دو گل توسط این تیم شب خوبی را پشت سر گذاشت و تلاش زیادی داشت تا مانع از شکست تیمش شود. قدرت رهبری او باعث شد تا در هیچ دقیقه‌ای از بازی برخلاف بازی رفت تیمش از هم نشکند. سیدجلال حسینی مسلما اگر توانایی بازی در جدال رفت را داشت، امشب شرایط متفاوتی بر این بازی حاکم بود. هرچند در نهایت با حضور او هم پرسپولیس نتوانست به بسته نگه داشتن دروازه‌اش امیدوار باشد.


صادق محرمی؛ همچنان بی تجربه و کم اثر

صادق محرمی در این دیدار هم نتوانست عملکرد درخشانی از خود به جا بگذارد و در نهایت همچون بازی رفت با تشکیل زوج پراشتباه در کنار شجاع خلیل زاده خصوصا روی گل دوم باعث عدم کسب پیروزی تیمش شد. البته نباید از رشادت او روی یکی از ضربات سنگین حریف که با تکل موفق او مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد به سادگی گذشت.

محمد انصاری؛ موفق در حمله

انصاری با بازگشت به سمت چپ دفاعی توانست بار دیگر حضوری موفق در فاز هجومی تیمش داشته باشد؛ اما اشتباهات داوری باعث شد تا او هم در این نتیجه سهم داشته باشد. اولین اشتباه علیه او بعد از اعلام خطا و دریافت کارت زرد رقم خورد و در ادامه نیز با خطایی عجیب البته پشت محوطه جریمه و اشتباه داور یک پنالتی نصیب الهلال شد تا انگیزه سرخپوشان برای جبران نتیجه کاهش یابد. انصاری اما با حضوری موفق در فاز تهاجمی و ارسال‌های خوب توانست شرایط مثبتی در سمت چپ ایجاد کند و البته ناهماهنگی او با وحید امیری کاملا به چشم می‌آمد.

محسن ربیع خواه؛ معمولی‌ و معمولی تر

ربیع خواه نمی‌خواهد از پیله معمولی بودن خود بعد از گذشت یک و نیم فصل از حضورش در پرسپولیس عبور کند. شماره 18 سرخپوشان علیرغم بازی بدون ریسک خود هنوز نتوانسته عملکردی تاثیرگذار در تیم ایفا کند و در جدال برابر الهلال نیز بیشتر نقش یک بازیکن خنثی را برعهده داشت تا نتوان روی او همچنان حساب ویژه‌ای باز کرد. یک شوت ناموفق و دو تکل و البته آمار مناسب پاس‌ که دلیل آن تنها به دلیل عدم ریسک در ارسال پاس است.

کمال کامیابی نیا؛ پست جدید و عملکرد متوسط

هافبک دفاعی ملی‌پوش پرسپولیس برابر الهلال همچون استقلال خوزستان در پستی جدید به میدان رفت و توانست نقش موثری بنا به خواسته‌های برانکو ایوانکوویچ از خود به جا بگذارد. البته شماره 11 همچنان از ایده‌آلی که از او انتظار می‌رفت فرسنگ‌ها فاصله دارد. کامیابی نیا که به نظر می‌رسید با توجه به حضور ربیع خواه بیشتر از قبل پشت محوطه جریمه حریف حضور داشته باشد و بتواند با ضربات خود شانس گل ایجاد کند، نتوانست در این مساله موفقیتی کسب کند. کامیابی نیا در این جدال 13 دوئل را پشت سر گذاشت که تنها 7 بار با موفقیت او همراه بود و با موفقیت 80 درصدی در دقت پاس و عدم شوت یک روز معمولی را پشت سر گذاشت.

محسن مسلمان؛ دور از انتظار

هافبک پرسپولیس که از او انتظار زیادی در این بازی می‌‎رفت همچنان در مدار ناکامی مقطعی قرار دارد. یک روز خوب و در روز دیگر که از او انتظار می‌رود، معمولی و دور از انتظار. برانکو ایوانکوویچ برای حضور مسلمان در این دیدار بیش از 1 ساعت تحمل کرد تا شاید هافبکی که لقب مهندس را یدک می‌کشد یک حرکت قابل توجه از خود به جا بگذارد؛ اما نشد که نشد و در نهایت جای خود را به بشار رسن داد. بازیکنی که بهترین پاسور تیم محسوب می‌شود 61 درصد دقت پاس از آن خود کرد، در سه دوئل ناموفق بود، یک ارسال که از قضا آن هم اشتباه بود. مسلمان هم از جمله بازیکنانی است که اکنون باید با مشاهده یک بار دیگر عملکرد خود در این بازی به خودش بیاید.

وحید امیری؛ خستگی ناپذیر و پرتلاش

اگر دو بازیکن در این دیدار در حد و اندازه پرسپولیس نقش آفرینی کرده باشند، یکی از آنها وحید امیری بود. بازیکنی که با استفاده از قدرت بدنی و ارسال‌های خود در نهایت توانست روی پافشاری‌اش زمینه ساز گل اول تیمش شود و اگر خوش شانس بود می‌توانست یکی از گلزنان تیم هم لقب گیرد. با این حال او نیز 5 ارسال اشتباه به نام خود ثبت کرد، 3 بار موقعیت گل ایجاد کرد و یک پاس گل هم به نامش ثبت شد.

گادوین منشا؛ فرشته شکست ناپذیر

در غیاب مهدی طارمی همانطور که انتظار می‌رفت در قامت گلزن تیم ظاهر شد. منشا با قدرت فیزیکی فوق العاده و تبحر در حرکات پا به توپ توانست شرایط ایده آلی برای تیمش شکل دهد. منشا که در این فصل تنها خارج از باکس هجده قدم موفق به گلزنی شده بود در این دیدار دو گل از داخل هجده قدم ثبت کرد و سهم خود را برای بازگشت تیم به اجرا گذاشت؛ اما در نهایت آنچه که انتظار می‌رفت رقم نخورد. 3 شوت به سمت دروازه، 2 شوت خارج از چارچوب، یک فرصت گل از دست رفته، 2 آفساید، 7 پیروزی در دوئل‌ها و 14 بار ناکامی در آن و 3 موفقیت در دوئل هوایی سهم او از این جدال بود که در نهایت هم عنوان برترین بازیکن زمین را از آن خود کرد.

علی علیپور؛ یک پاس گل و دیگر هیچ

با دوندگی بالای خود مثل همیشه در تلاش برای خسته کردن مدافعان حریف و ایجاد فرصت برای دیگر بازیکنان تیمش بود. مهاجم شمالی سرخپوشان که در بازی قبلی و در لیگ دو گل برای این تیم ثبت کرده بود هرچند در گلزنی مقابل الهلال ناکام ماند؛ اما یک پاس گل به نام خود ثبت کرد. البته نباید از اشتباهات پرشمار او در ارسال پاس به دیگر بازیکنان به سادگی گذشت که تنها 60 درصد موفقیت و دقت ارسال پاس را به نام او رقم زد. با این حال او در 11 دوئلی که پشت سر گذاشت 9 دوئل موفق را به نام خود کرد، در 6 دوئل هوایی 4 موفقیت، سه بار بازیکنان حریف را مجبور به خطا کرد، دو ایجاد فرصت گلزنی و یک پاس گل و یک ارسال موفق از دیگر عملکرد او در این بازی بود که نمی‌توان او را در زمره بازیکنان ناموفق تیم لقب داد.

بازیکنان ذخیره

برانکو ایوانکوویچ در این دیدار دست به سه تعویض زد؛ بشار رسن با حضور خود و جانشینی با محسن مسلمان بار دیگر عملکرد فوق العاده‌ای از خود در فاز هجومی به جا گذاشت و اگر خوش شانس بود یک ضربه پنالتی نیز می‌توانست برای تیم کسب کند.
احمد نوراللهی نیز دیگر تعویضی پرسپولیس بود که حضور کوتاه مدت او البته نتوانست گره گشای این تیم باشد و نتوانست حرکت موفقی از خود به جا بگذارد و او نیز همچون سیامک نعمتی به عنوان بازیکنان تعویضی تنها یک شوت از خود به جا گذاشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها