رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 301775

کواکبیان: اقدامات جنون‌آمیز ترامپ موجب عقب‌نشینی ملت ایران نمیشود

ساعت24-عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: هرگز اقدامات جنون‌آمیز ضدایرانی ترامپ نمی‌تواند ملت قهرمان ایران را به عقب‌نشینی وادار سازد.

مصطفی کواکبیان رئیس شورای بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت پارلمانی ایران در حاشیه یکصد و سی و هفتمین اجلاس IPU در سنت پطرزبورگ با روسای هیئت‌های پارلمانی چهار کشور انگلیس، ژاپن، استرالیا و اتیوپی دیدار و گفت‌وگو کرد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در این دیدارها با اشاره به سطح روابط فی‌مابین علاوه بر تاکید نسبت به ضرورت گسترش روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی دو جانبه با این کشورها و اتخاذ مواضع مشترک در زمینه قطعنامه نهایی اجلاس 137 بین‌المجالس و انتخاب رئیس‌جدید آن به تفصیل در زمینه نکات زیر تاکید کرد.

1- برجام یک توافق‌نامه بین‌المللی است و نه تنها هفت کشور مذاکره‌کننده باید به آن پایبند باشند، بلکه شورای امنیت سازمان ملل هم که در این زمینه قطعنامه صادر کرده است تمامی کشورهای جهان را به نوعی متعهد به آن ساخته، لذا اگر هم ترامپ موفق شود کنگره آمریکا را با منویات خود همراه سازد کشورهای دیگر برای پذیرش آن خواسته‌ها هیچ الزامی ندارند و هرگز اقدامات جنون‌آمیز ضدایرانی آقای ترامپ نمی‌تواند ملت قهرمان ایران را به عقب‌نشینی وادار سازد.

2- هر چند داعش این‌ روزها نفس‌های آخر خودش را می‌کشد، اما لازم است همه کشورها در برابر این تروریست‌های جنایتکار موضع مشترک و قوی داشته باشند و از کشورهای حامی آنها بخواهند از حمایت و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی تروریست‌های مذکور دست بکشند.

3- یک جانبه‌گرایی برخی قدرت‌های سلطه‌گر جهانی در زمینه‌هایی همچون دموکراسی، حقوق بشر، تروریسم، امنیت، حفظ تمامیت ارضی، استقلال کشورها و امثال آن به شدت خطرناک است که کشورهای مختلف جهان باید از طریق دیپلماسی پارلمانی و گروه‌های دوستی پارلمانی و اتحادیه بین‌المجالس و امثالهم به شدت با آن مقابله کنند.

4- حمایت از مظلومان روهینگیا و مسلمانان یمن و سایر ملت‌های تحت ستم قدرت‌های ظالم، مخصوص یک یا چند کشور نیست بلکه باید صاحبان وجدان‌های بیدار و عواطف انسانی در کشورهای مختلف از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.

در این دیدارها آقای بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز گزارشی از وضعیت و آزادی عمل اقلیت‌های دینی در ایران و اختیارات نمایندگان آنان مطرح کرد.

آبا ته ریتا رئیس مجلس اتیوپی در این دیدار بر ضرورت گسترش روابط دو جانبه و لزوم سفر گروه دوستی ایران به آدیسابابا و اعزام سفیر اتیوپی به ایران تاکید کرد.

سناتور لان مکدونالد عضو پارلمان استرالیا نیز خواستار گسترش روابط دو جانبه به ویژه در زمینه‌های محصولات کشاورزی و تعامل آموزشی شد.

شوکو سونودا عضو پارلمان ژاپن نیز با مطرح کردن خطر آزمایشات هسته‌ای کره شمالی از سخنان و مواضع ایران در کمیته خلع سلاح هسته‌ای IPU تشکر کرد.

انتهای پیام/

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها