رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 301782

سونامی AFC در راه است

ساعت24-کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که اجازه حضور العین و الشباب در لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آتی این رقابت‌ها را به علت بدهی مالی نخواهد داد.

AFC تأکید دارد تنها تیم‌هایی می‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند که بدهی مالی نداشته باشند.

شاید پیش از این تصور می‌کردیم این فقط باشگاه‌های ایرانی هستند که برای دریافت مجوز از کنفدراسیون فوتبال آسیا مشکل دارند اما امروز فهمیدیم حتی تیم‌های عربی که ما همیشه در حسرت امکانات فوق‌‌العاده آنها هستیم هم از این دست گرفتاری‌ها دارند.

واقعیت این است که براساس خبرهای رسیده از کوالالامپور، کنفدراسیون فوتبال آسیا خواب‌های بسیار بدی برای فوتبال ایران دیده است.

AFC البته با فوتبال هیچ یک از کشورها دشمنی ندارد اما مسئله این است که قوانین جاری فوتبال حرفه‌ای باید در تمام باشگاه‌ها رعایت شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم زیر مجموعه‌ای از فیفاست‌؛ در نتیجه ملزم به رعایت قوانین است.

همان‌طور که می‌دانید درباره باشگاه‌های ایرانی گفته شده که هیچ کدام صاحب استانداردهای کافی نیستند.

آن سونامی عجیب و غریبی که تعریفش را شنیده‌‌اید دقیقاً از همین جا نشأت می‌گیرد. AFC به زودی نظرش را در باره فوتبال ایران و باشگاه‌های ایرانی صادر خواهد کرد و چنان که می‌دانید به دلیل بدهکاری تیم‌های به اشخاص حقیقی و حقوقی و پرونده‌های عریض و طویل، خیلی بعید است که موفق به کسب مجوزهای لازم از کنفدراسیون فوتبال آسیا شویم.

نمی خواهیم بگوییم از حالا باید قید لیگ قهرمانان آسیا را بزنیم اما فرض کنید AFC روزی به دلیل کامل نشدن مدارک تیم‌های ایرانی برای یک فصل این سهمیه آسیایی را از ما بگیرد‌؛ در این صورت چه می‌شود یا چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

فوتبال ایران بر یک مدار کاملاً اشتباه دور خودش می‌گردد. ما تبدیل به یک سیکل غلط شده‌ایم. در لیگ قهرمانان آسیا هم یک فوتبال بی‌افتخار هستیم.

اگر یک فصل برویم باشگاه‌های خود را بسازیم، بدهی‌ها را از بین ببریم و فوتبال خود را در مسیر درستی قرار بدهیم بهتر است یا به هر بهانه و کلکی در لیگ قهرمانان حضور داشته باشیم!

ما که لیاقت نداریم برای این هواداران فوتبال جام آسیایی بگیریم چه اصرار عجیبی داریم که حتماً در لیگ قهرمانان حاضر باشیم؟

همه اینها را نوشتیم که بدانید اگر سونامی AFC باعث شد تا سهمیه لیگ قهرمانان فوتبال ایران از بین برود، تصور نکنید فاجعه‌ای رخ داده است‌؛

فاجعه آنجاست که این فوتبال، صاحب باشگاه‌های ورشکسته و مقروض باشد. باشگاه‌هایی که بدون افتخار آسیایی اصرار بیمارگونه‌ای بر حضور مدام در لیگ قهرمانان دارند!

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها