رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 301812

رقیب پوتین برای نامزدی در انتخابات اعلام آمادگی کرد

ساعت 24- کسنیا سابچاک خبرنگار غربگرای روس که به عنوان مخالف حکومت روسیه شناخته می شود، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که اسفند ماه برگزار می شود، اعلام آمادگی کرد.

کسنیا سابچاک
سابچاک خبرنگار شبکه تلویزیونی دوژد (متعلق به مخالفان دولت روسیه) در نامه ای آمادگی خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد.

وی در نامه سرگشاده که روز چهارشنبه در روزنامه روسی ودوموستی منتشر شده، نوشته است: در مورد هر گونه رقابت اجتماعی با مسئولیت رفتار می کنم و با درک ریسک ها و دشواری زیاد چنین هدفی، تصمیم گرفتم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم و ممکن است واقعا چنین گامی برای اصلاحات در روسیه ضروری باشد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه نیز به تازگی گفته سابچاک می تواند در انتخابات سال 2018 شرکت کند و حائز شرایط است.


وی که 36 ساله و دانش آموخته رشته علوم سیاسی دانشگاه دولتی سن پترزبورگ است در کارنامه خود مجری چند برنامه تلویزیونی سیاسی و اجتماعی از جمله شبکه اول روسیه و دوژد را دارد و اکنون نیز خبرنگار است و به عنوان مخالف دولت شهرت دارد.
سابچاک که سال های 2012 و 2013 عضو شورای هماهنگی مخالفان دولت بود، تنها فرزند آناتولی سابچاک نخستین شهردار سن پترزبورگ پس از فروپاشی شوروی است که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری کنونی روسیه در دهه 90 میلادی نیز چند سال تا 1996 معاون وی بود.
انتخابات ریاست جمهوری روسیه اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
پوتین که اکنون سومین دوره ریاست جمهوری را می گذراند و بر اساس قانون اساسی نیز اجازه شرکت در انتخابات را دارد، اعلام کرده هنوز برای شرکت در رقابت های انتخاباتی پیش رو تصمیم نگرفته است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها