رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 301971

رئیس بزرگترین باند بین المللی مواد مخدر جنوب شرق ایران دستگیر شد

ساعت24-فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: هفت تن و 437 کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه 9 دستگاه خودرو و دستگیری 14 قاچاقچی در 2 هفته اخیر در عملیات های پلیس این استان کشف شد.

سردار محمد قنبری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این عملیات ها 2 نفر از سوداگران مرگ نیز به هلاکت رسیدند.

وی افزود: یکی از بزرگترین و مهمترین سر شبکه های اصلی مواد مخدر کشور نیز در این عملیاتها دستگیر شد.

وی ادامه داد: این فرد که به صورت مسلحانه اقدام به ترانزیت و قاچاق مواد مخدر در سطح داخلی و بین المللی می کرد دارای اقداماتی نظیر ارتباط مستقیم با هفت فقره گروگان گیری که در یکی از آنها گروگانگیر از شدت ماندن و فشار به قتل رسیده، جمع آوری سلاح، انجام افزون بر 30 فقره درگیری در زمینه موادمخدر و انتقال افزون بر 100 تن مواد مخدر، بوده است.

وی اضافه کرد: فرق این کشفیات با کشفیات قبلی مواد مخدر در سیستان و بلوچستان این است که کشفیات این مرحله همراه با مواد مخدر متهمان و سلاح و خودروی آنان نیز بدست آمده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: از آنجایی که نهایت کار خلاف سقوط و گرفتار شدن در چنگ قانون است توصیه می شود از انجام این گونه اقدامات که منجر به آسیب های فراوان در جامعه می شود، خودداری کنند.

کشف 74 تن انواع مواد مخدر امسال در سیستان و بلوچستان


سردار قنبری با اشاره به کشفیات 6ماه نخست امسال گفت: 74 تن انواع مواد مخدر در این مدت در سیستان و بلوچستان کشف شد که در مقایسه با 66 تن مدت مشابه سال گذشته، رشد 12 برابری را نشان می دهد.

وی افزود: در این مدت سه هزار و 74 قاچاقچی نیز در استان دستگیر شدند که نسبت به 2 هزار و 884 نفر سال گذشته از رشد 6 درصدی برخوردار است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان توقیف 459 دستگاه خودرو و 91 قبضه سلاح را از دیگر اقدامات نیروهای انتظامی در 6 ماه نخست امسال در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

جمهوری اسلامی ایران پیشروترین کشور جهان در مبارزه با مواد مخدر و سیستان وبلوچستان نیز خط مقدم ایران و جهان در جبهه مبارزه با مواد مخدر است.

این استان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 11.5 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاکستان و افزون بر 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها