رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302019

لاوروف و دی میستورا مذاکرات سوری آستانه و ژنو را بررسی کردند

ساعت 24- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در مسکو دیدار و در باره مذاکرات سوری آستانه و ژنو گفت وگو کردند.

لاوروف
style="text-align:justify">لاوروف روز پنجشنبه در این دیدار گفت که مسکو انتظار دارد نشست های سوری آستانه و ژنو در آینده نزدیک برگزار شود.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان وزیر خارجه روسیه نوشت: در این شرایط (موفقیت در مبارزه با تروریسم در سوریه) باید از فعال تر فرآیندهای سیاسی در این کشور حمایت کامل شود.
لاوروف ادامه داد: این دیدار امکان برداشتن گام های معین برای هماهنگی اقدامات میان شرکت کنندگان در روند های آستانه و ژنو را فراهم می کند. انتظار داریم در آینده نزدیک گام های عملی برای برگزاری این نشست ها برداشته شود.
وزیر خارجه روسیه همچنین به شکست های سنگین تروریست ها ضدسوری اشاره و اضافه کرد که عملیات نظامی برای قلع و قمع آنها در آینده نزدیک پایان می رسد.
لاوروف در پایان گفت: برای مرحله تعیین کننده مبارزه با تروریسم باید رویکردها را هماهنگ کرد. تمام طرف هایی که با داعش و جبهه النصره مبارزه می کنند به موفقیت هایی در سرکوبی این گروههای تروریستی دست یافته اند.
مذاکرات آستانه از بهمن سال گذشته با ابتکار عمل روسیه و ایران و همراهی ترکیه به‌منظور حل‌وفصل منازعات سوریه و پایان بخشیدن به شش سال کشتار و آوارگی و ویرانی در این کشور آغاز شد .
آتش‌بس فراگیری که از 10 دی‌ماه 1395 ( 30 دسامبر 2016 ) با توافق میان دولت سوریه و گروهی از مخالفان مسلح برقرار شد، مقدمه‌ای برای مذاکرات آستانه بود که طی آن برای نخستین بار نمایندگان دولت سوریه با نمایندگانی از گروه‌های مخالف مسلح به‌طور مستقیم رایزنی کردند.
دور هفتم مذاکرات ژنو نیز میان نمایندگان دولت سوریه و معارضان با میانجیگری دی میستورا در تیر ماه گذشته برگزار شد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها