رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302051

فرمانده ناجا: کودکان کار را به چشم مجرم نبینیم

ساعت24- فرمانده نیروی انتظامی گفت: کودکان کار را به چشم مجرم نبینیم و با آنان برخورد خشن نداشته باشیم.

style="text-align: justify;">سردار حسین اشتری درباره طرح جمع آوری کودکان کار، افزود: معتقدیم این کودکان عزیز بخشی از جامعه ما هستند و به نوعی فرزندان این کشور محسوب می شوند؛ پس نباید با اینها برخورد خشن داشته باشیم و به آنها به چشم یک مجرم نگاه کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی کودکان کار را افراد آسیب دیده ای دانست که به کمک همه ما نیاز دارند و خواستار تعبیه محیط مناسب برای این قشر از جامعه شد.

سردار اشتری اظهار کرد: اگر مجموعه های دست اندرکار بتوانند در این زمینه کمک کنند و آمادگی داشته باشند ما طبق قانون آنان را جمع آوری می کنیم تا در یک محیط سالم نگهداری شوند.

به گزارش ایرنا، طرح ساماندهی کودکان کار از مرداد امسال آغاز شد که اجرا این طرح با واکنش و انتقادات سازمان های مردم نهاد و حتی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک روبرو شد طوری که مظفر الوندی دبیر مرجع ملی حقوق کودک اجرای آن و نحوه جمع آوری این کودکان را مغایر با آزادی های آنان و به نوعی توهین به شخصیت این دسته از کودکان دانست.

بسیاری از سازمان های مردم نهاد هم با انتقاد از استفاده از واژه «جمع آوری» اعلام کرده اند بیشتر این کودکان خانواده دارند و برای مخارج زندگی مجبور به کار کردن هستند و حتی برخی از این سمن ها معتقدند درصورت نگهداری این کودکان در مرکز یاسر ، مادر آنان مجبور می شود برای مخارج زندگی فرزند دیگر خود را به محیط کار زیرزمینی مانند کوره پزخانه ها بفرستند و یا اینکه خود به کاری ناشایست روی بیاورند.

سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودک بارها اعلام کرده اند، جمع‌آوری کودکان باید مطابق با آیین ‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوب 1384 هیات دولت نیست و این کار نباید همراه با طرح جمع آوری متکدیان و معتادان انجام شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها