رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 302111

7 هتل در قلمروی حیوانات + عکس

ساعت24-آیا تا به حال در یک هتل لوکس به زرافه‌ها غذا داده‌اید؟ یا با صدای میمون‌ها از خواب پریده‌اید؟ در سراسر دنیا هتل‌هایی وجود دارند که میهمانان ماجراجو را به حیات‌وحش نزدیک کرده‌اند. برای آشنایی بیشتر با کجارو همراه باشید.

+65445621
div style="text-align:justify">به گزارش کجارو، 7 هتل لوکس و گران قیمت در دنیا وجود دارند که در نزدیکی یا در دل برخی پارک‌های ملی قرار گرفته‌اند. ویژگی بارز این اقامتگاه‌ها علاوه بر تورها و خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهند، نزدیکی آن‌ها به صدها حیوان گوناگون است که برخی در معرض خطر انقراض هستند، حیواناتی چون گوزن، میمون، خرگوش، روباه، بوفالو و بسیاری دیگر. در ادامه با جزییات این هتل‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

۱. هتل بویندی (Bwindi)

مکان: اوگاندا

روح طبیعت‌دوست خود را به دیدن جنگل نفوذناپذیر بویندی ببرید، جایی که کمتر از نیمی از گوریل‌های کوهی جهان در آن زندگی می‌کنند. اقامتگاه بویندی در نزدیکی این جنگل ساخته شده است و مهمانان این فرصت را دارند تا ۸۸۰ گوریل کوهی را در اطراف اقامتگاه ببینند. آن‌ها گاهی به اطراف هتل می‌آیند. این مکان لوکس مجموعه‌ای از ۸ اتاق (banda) است که هر کدام پنجره‌ای رو به جنگل مسقفی (از درختان) دارد که منزلگاه شامپانزه‌ها و میمون‌ها است.

۲. اقامتگاه ایندورا (Indura)

مکان: هندوراس

آنچه که خود را باید برایش آماده کنید از خواب پریدن‌های صبحگاهی با صدای جیغ وحشتناک میمون‌های جیغ‌کش است. این میمون‌ها بلندترین صدا را در بین حیوانات روی خشکی دارند. اقامتگاه ساحلی ایندورا داخل پارک ملی ژانت کاواس (Jeannette Kawas) که از بزرگ‌ترین مناطق حفاظت‌شده است قرار دارد. میمون‌های جیغ‌کش از برگ درختان، میوه‌ها، جوانه‌ها، گل‌ها و آجیل تغذیه می‌کنند. مراقب گام‌هایتان باشید، ممکن است یک آرمادیلو یا کاپی بارا درون بوته‌ها قایم شده باشد.

۳. هتل ۵ ستاره بوشمانز کلوف (Bushmans Kloof)

مکان: آفریقای جنوبی

بوشمانز کلوف پناهگاه بزرگ‌ترین گله خصوصی زرافه‌ها در دنیا است که در ۲۷۰ کیلومتری کیپ تاون در دامنه کوه‌های سدربرگ (Cederberg) قرار دارد. این پناهگاه نه تنها گونه زرافه‌ها را از خطر انقراض حفظ می‌کند بلکه برنامه‌های آن‌ها (مبنی بر حفظ حیات وحش) باعث بازگشت کل ابلق، گاوگوزن سرخ، کل شوکایی خاکستری و شترمرغ‌ها شده است. پستانداران کوچک‌تر مانند روباه گوش خفاشی، گربه وحشی آفریقایی، روباه دماغه، سیاه‌گوش، عنتر دم کوتاه، خرگوش کوهی صخره، صخره‌پر، گرگ خاکی و موریانه‌خوار در زمین‌ها و صخره های این مکان حفاظت‌شده پرسه می‌زنند. مراقب پلنگ‌هایی که به پنهان شدن در بخش‌هایی از کوهستان عادت دارند باشید.

این اقامتگاه ۵ ستاره که بیش از ۳۴ مهمان را نمی‌پذیرد شامل اتاق‌ها، سوییت‌ها و ویلاهای خصوصی است. این اقامتگاه که در مکان‌های خاصی از پناهگاه حیوانات ساخته شده است خدمات، تفریحات و فعالیت‌های لوکس و هیجان‌انگیزی چون بازدید از نقاشی غارها، کوهنوردی، پیاده‌روی، شنا، قایقرانی، ماهیگیری، پرواز، تیراندازی با کمان و غیره برای مسافران در نظر گرفته است.
۴. اقامتگاه تاباکن (Tabacon)

مکان: آرنال، کاستاریکا

نام کاستاریکا تصویر جنگل‌های بارانی انبوه، گیاهان گرمسیری و حیوانات خزداری که از شاخه‌ها آویزان شده‌اند را در ذهن تداعی می‌کند. تاباکن اقامتگاه چشمه‌های آب گرم طبیعی در این منطقه نیز از این تصاویر بی‌بهره نیست. مساحت این اقامتگاه و تمام امکاناتش ۳/۶۴۲ کیلومتر مربع از جنگل‌های بارانی آرنال در کاستاریکا (کشوری که ۶ درصد از تنوع زیستی دنیا را در اختیار دارد) را به خود اختصاص داده است. زمین‌های تاباکن منزلگاه بیش از ۵۰۰ گونه گیاهان بومی و حیوانات وحشی است. در این منطقه مسافران می‌توانند میمون‌های جیغ‌کش، میمون شنل‌پوش سرسفید، کوآتی، تنبل‌های دوپنجه و سه‌پنجه را که همگی بومی آرنال هستند ، مشاهده کنند.
۵. اقامتگاه Westgate River Ranch Resort & Rodeo

مکان: فلوریدا

اگر در سفر به فلوریدا از دنیای دیزنی خسته شدید به این بیندیشید که در جنوب ایالت گردشگرانی در کنار گله بوفالوها و لانگهورن‌ها (درازشاخ‌ها) در اقامتگاه Westgate River Ranch Resort & Rodeo در حال خوشگذرانی هستند. گردشگران در این منطقه ۶۸۷۹۶۵۶ کیلومتر مربعی، در حالی که سوار بر اسب هستند و از مزرعه حیوانات Ranch دیدن می‌کنند می‌توانند برخی پستانداران را نیز از نزدیک ببینند.
۶. هتل استنلی (Stanley Hotel)

مکان: ایستز پارک، کلرادو (Estes park)

هتل استنلی با ۴۲۰ اتاق در ۵ کیلومتری ورودی پارک ملی راکی ماونتن (Rocky Mountain) قرار دارد. نام هتل را به افتخار استنلی استیمر معروف نامگذاری کرده‌اند. استنلی فردی بود که از یک گشتاور پرقدرت برای بالا کشیدن زنجیره‌ای از اتومبیل‌ها از دره Big Thompson استفاده کرد. در این هتل با نمای ۳۶۰ درجه به راحتی می‌توان رودخانه ایستز، کوه‌های راکی، گله‌های واپیتی (گونه ای از گوزن‌ها) و گوزن‌ها را در حال پرسه زدن و چریدن مشاهده کرد. همچنین گاهی شیر کوهی و خرس نیز دیده می‌شود. این هتل در ۴ جولای ۱۹۰۹ (با اتاق‌های موسیقی، بیلیارد و غیره) برای قشر مرفه آمریکایی ساخته شد و امروزه خود هتل و اطرافش در فهرست ثبت ملی اماکن تاریخی آمریکا قرار دارد.

هتل استنلی برای مدتی میزبان نویسنده ژانر وحشت استفان کینگ (Stephan King) بود و همین اقامت باعث الهام او برای نوشتن کتاب پرفروش The Shining شد. همچنین طرفداران فیلم‌های ترسناک می‌دانند که این هتل بخشی از فیلم وحشتناک The Shining بوده است.
۷. منزلگاه زرافه‌ها (Giraffe Manor)

مکان: نایروبی، کنیا

منزلگاه زرافه‌ها هتل کوچکی است که همراه با مرکز زرافه‌ها محیطی برای نگهداری تعدادی زرافه در معرض خطر است. این هتل دارای ۶ اتاق است و ساکنان می‌توانند به راحتی از میز صبحانه کنار در ورودی یا از پنجره اتاق خود به زرافه‌ها غذا دهند.

میهمانان می‌توانند بدون خارج شدن از هتل از حیات‌وحش لذت ببرند. چه در داخل و چه در خارج از اقامتگاه زرافه‌ها به چشم می‌خورند انگار که این زرافه‌ها هستند که اداره هتل را به عهده دارند.

جام جم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها